FANDOM

Xenocyty to kosmiczne "pijawki", sztucznie produkowane przez Nadplemię, później są łączone z jakimś gatunkiem, przez co stają się UFOzbirami.

Xenocyty, przywiązując się do gospodarzy, przejmują ich osobowość (przez co mogą ich kontrolować) oraz "hackują" ich DNA. W ciągu kilku godzin (czasami szybciej), pokrywają całe ciało. Jaja Xenocytów produkowane są przez maszyny. Wylęgają się z nich w zielonej wodzie. Po wykluciu są one przechowywane w pojemnikach ze śluzem, aby utrzymać świeżość. W odcinku "Ostateczna rozgrywka" Max mówi, że Xenocyty to amfibie (meduzy). Jaja miały być dowiezione na całym świecie we wszystkie miejsca, ale nie powiodło się to, ponieważ Gwen, Ben, Kevin, Ken zniszczyli ciężarówki.

W grze "Ben 10 Alien Force" okazuje się, że Xenocyty mogą połączyć się z innymi gatunkami (nie tylko ludźmi), np. Pyronitem, Wulpimancerem, FloraunąOsmozjaninem i Strażnikami Nicości.

W odcinku "Simian mówi", Simian przyniósł Xenocyta do domu Mizaru. Kiedy on połączył się z nim, doprowadziło to go do szaleństwa. Eunice, Ben, Gwen, Kevin i Simian odwrócili ten efekt, lecząc wszystkie Arachnomałpy i niszcząc wszystkie Xenocyty.

Ciekawostki

  • Ken DNA

    Ken połączony z Xenocytem

    Potwierdzono, że Omnitrix pobrał DNA Xenocyta, ale gdy zauważył, że  nie jest ono ludzkie, usunął próbkę.

Zobacz też