Ben 10 Wiki
Advertisement
Poprzedni odcinek
Czas leczy
Położenie odcinka Następny odcinek
Na satelicie

Tajemnica Chromatona to czterdziesty drugi odcinek serii "Ben 10: Obca Potęga". Jego polska premiera miała miejsce 7 października 2010 roku na kanale Cartoon Network.

Streszczenie[]

Szablon:JOdcinek zaczyna się, gdy Ben jest przeziębiony, a Kevin zawiezie go do Mr. Smoothy'ego. Kevin kupuje dla Bena koktajl , żeby jego lekarstwo na przeziębienie działało lepiej. Ben to pije, a smak koktajlu jest okropny. Następnie statek ląduje obok samochodu i zespół wysiada. Tetrax, stary sojusznik i przyjaciel Bena, gdy miał 10 lat, opuszcza statek. Ben kicha na niego, mówiąc: „Tetrax ... dobrze cię widzieć”. Ben przeprasza. Tetrax następnie chwyta Bena, mówiąc: No dalej, stary. Przepraszam za kichanie!”. Ale wszystko, co Tetrax może powiedzieć, to „Benie Tennysonie, daj mi Chromatona!”. Tetrax rzuca Bena na ziemię i pyta go, czego chce od Chromatona. Tetrax następnie próbuje przekształcić Bena w Chromatona, ale Ben zmienia się w Diamentogłowego, co złości Tetraxa. Ben nie ma nawet czasu, aby wyjaśnić, co się z nim stało. Kevin i Gwen atakują Tetraxa, ale obaj zostają pokonani. Tetrax rozbija Diamentogłowego i ujawnia wewnątrz Crystalsapien. Tetrax daje Crystalsapien o imieniu Sugilite zapasowy kryształ, który zmienia kolory jego kryształów z purpurowego na czerwony. Sugilite odlatuje w kosmos, a Gwen wiąże Tetraxa z maną. Kevin składa wszystkie części Diamentogłowego , które może znaleźć, i przekształca go z powrotem w Bena. Ben instruuje Gwen, by wypuściła Tetrax. Następnie Tetrax przeprasza za to, co zrobił i wyjaśnia, że ​​odkrył sposób na wskrzeszenie swojej rodzimej planety, Petropii, poprzez przekazanie Chromaton kryształu, którego Vilgax użył do zniszczenia go, gdy słońca planety się zrównają. Chromaton ustawiłby się w jednej linii z kamieniem, a kryształ przywróciłby Petropię i jej mieszkańców. Tetrax ukradł kryształ i dał go Sugilite, który został stworzony, by być strażnikiem Petropii. Vilgax przybywa i żąda kryształu.

Najważniejsze wydarzenia[]

Postacie[]

Wrogowie[]

Kosmici[]

Cytaty[]

  • Vilgax : Zgniotę cię niczym parszywego robaka, którym jesteś!
  • Vilgax: Mój kryształ! Już!
  • Tetrax: Może chcesz górę?

(Tetrax tworzy wielką ścianę kryształów)

Błędy[]

  • W retrospekcji Tetraxa, kamizelka Vilgaxa była fioletowa, a nie czerwona.
  • Wszyscy Petrosapieni w tłumie to dorośli mężczyźni o częściowej budowie Chromatona.
  • W ujęciu walki Vilgaxa z Benem, Kevin miał odwrotną budowę ciała.
  • Tetrax powiedział do Bena, żeby dał mu Chromatona, mimo iż nie mógł wiedzieć, czy Ben miał go odblokowanego i jak go nazwał.

Ciekawostki[]

  • Okazuje się, że Chromaton może latać.
  • W przeciwieństwie do odcinka "Efekty uboczne", obce przemiany Bena nie miały wpływu na ich uprawnienia. Jednak cudzoziemcy byli słabsi niż normalnie.

Linki do odcinka[]

WatchEpisodeInTV

Baje.pl favicon — Zobacz odcinek w serwisie Baje.pl: Tutaj!

Advertisement