Ben 10 Wiki
Advertisement

Osmozjanie są podgatunkiem ludzi.

Wygląd[]

Osmozjanie są pozornie nie do odróżnienia od ludzi z wyjątkiem faktu, że żyją znacznie dłużej, a gdy osiągają wiek stu lat, zaczynają rosnąć im cztery małe, zaokrąglone, cieliste rogi na czole.

Dieta[]

Według Dwayne'a Osmozjanie wolą cząbery od słodyczy, poza tym mogą oni spożywać taki sam pokarm jak ludzie, jednakże z powodu swoich umiejętności wiecznie odczuwają głód energetyczny, który nasila się wraz z pochłanianą przez nich energią lub pod wpływem mutacji.

Umiejętności[]

Osmozjanie posiadają zdolność absorbowania dowolnej materii i energii oraz używania jej na różne sposoby.

Osmozjanie mogą np. przekierować energię przez ręce, by manipulować technologią, rozładować ją w postaci wybuchu lub wykorzystać ją, by przyspieszyć odnowę komórkową, żeby zwiększyć swoją siłę albo zregenerować się.

Jeśli Osmozjanie ​​pochłoną zbyt dużą ilość energii i jej nie opanują, energia ta spowoduje, że staną się niestabilni psychicznie, a magazynowanie jej przez długi okres czasu tylko pogorszy sprawę. Jeśli Osmozjanie niedawno wchłaniali energię, wokół ich oczu pojawią się czarne ślady.

Osmozjanie są w stanie zaabsorbować właściwości i skład chemiczny każdej substancji, aby zmienić swoje ciało w materię nieożywioną, której używają, by zwiększyć swoją siłę i wytrzymałość. Po wchłonięciu materii mogą zmieniać kształt i wielkość swoich części ciała.

Kevinlevin large

Kevin pobiera materię

Osmozjanie potrafią też zmieniać stan skupienia obiektów złożonych z tych samych materii, które zaabsorbowali.

Kiedy pochłaniają siły życiowe i DNA innych form życia, zyskują 1/10 kompetencji i umiejętności tych istot. Ich ciało ulega wtedy niewielkiej mutacji. Jeśli jednak wchłoną DNA kilku form życia na raz, stają się w całości mutantami, zdolnymi łączyć ze sobą wszystkie moce wynikające z mutacji.

Wady[]

Choć Osmozjanie są silniejsi i bardziej wytrzymali od przeciętnego człowieka, są też w dużej mierze bezsilni bez materii lub energii do zaabsorbowania. Największą słabością Osmozjanina jest jednak jego nienasycony głód energetyczny.

Znani przedstawiciele gatunku[]

Ciekawostki[]

  • W odcinku "Korzenie wszelkiego zła" okazuje się, że Osmozjanie są podgatunkiem człowieka, posiadającym unikalny skład genetyczny.
  • Kevin jest jedynym znanym Osmazjaninem, a Aggregor był jego kopią genetyczną powstałą w laboratorium.[1]
  • Najwyraźniej im starsi stają się Osmozjanie tym łatwiej kontrolować im swój głód energetyczny, a także zaabsorbowaną przez nich energię, co umożliwia im spokojne pochłanianie jeszcze większych ilości energii. Widać to na przykładzie Kevina, który mając 11 lat stawał się bardzo agresywny od pochłaniania zwykłego prądu, a gdy miał około 17 lat mógł absorbować energię z samego Omnitrixa i zachować przy tym stabilność psychiczną.

Przypisy[]

Advertisement