FANDOM

Omnimatrix zwany także jako Omnitrix, jest jedną z kreacji zmieniających DNA Azmutha.

Wygląd

Ben 10

Omnitrix przypomina duży, ziemski zegarek w czarnym i siwym kolorze. W centralnej części znajduje się wysuwany rdzeń z symbolem międzygalaktycznego pokoju i czterema małymi, zielonymi przyciskami. Tuż pod nim znajduje się jeden większy, który odpowiada za wysunięcie się rdzenia zegarka. Spod spodu, do obręczy prowadzą cztery grube, białe obwody.

Ben 10: Omniverse

Omnitrix znacznie zmienił swoją kolorystykę, gdyż czarny został zastąpiony jasnoniebieskim, natomiast siwy pozostał bez zmian. Wszystkie zielone elementy są teraz różowe, łącznie z symbolem międzygalaktycznego pokoju.

Opis

Omnitrix daje użytkownikowi możliwość zmiany swojego kodu genetycznego, co powoduje transformacje w obce gatunki kosmiczne. Stając się kosmitą, dostaje jego wygląd, uprawnienia, wady, a także głos. Każda z tych cech jest odmienna dla innych próbek DNA.

Gatunki DNA

Main.png Osobny artykuł: Gatunki DNA

W Omnitrixie znajduje się wielka, z góry nieokreślona liczba zakodowanych cyfrowo próbek DNA, dzięki którym użytkownik może modyfikować swoje DNA, transformując się tym samym w obcy gatunek kosmiczny.

Znani użytkownicy

Ciekawostki

  • Azmuth stworzył Omnitrix po to, by każda istota we wszechświecie mogła lepiej się zrozumieć.
  • Omnitrix znajduje się na dwudziestym poziomie technologii, tak jak większość wynalazków Azmutha.
  • Bez szkiełka znajdującego się na rdzeniu Omnitrixa, zegarek potrafi mutować DNA wybranego cudzoziemca z innym DNA.
  • Według Dwayne McDuffie:
    • Głos Omnitrixa jest taki sam, jak głos użytkownika.
    • Omnitrix nie może przekształcić użytkownika w innego przedstawiciela z tego samego gatunku.

Zobacz też