Ben 10 Wiki
Advertisement

Obcy X w natarciu - to specjalny odcinek oraz finał Rebootu Ben 10. Zawiera on wiele nawiązań do poprzednich serii. W Polsce odcinek miał premierę 10 października 2021 roku.

Fabuła[]

Tennysonowie zostają zaatakowani przez poruszającego się między wymiarami Obcego X. Wkrótce czeka ich niespodziewane spotkanie z Maxem z równoległego wymiaru, a także z Benem i Gwen. Taka armia może stawić czoła Obcemu.[1]

Streszczenie[]

To streszczenie odcinka lub filmu jest niekompletne.
Pen

Ben i jego dziadek pieką pianki na ognisku. Nagle z portalu wychodzi dziwna istota pokryta jakby... tłem kosmosu... Ben zmienia się w Kulopłota, aby pokonać stwora, ale niestety tubylec jest zbyt potężny. Może się wydawać, że potrafi niemal wszystko. Kiedy pokonuje Kulopłota odmienia go z powrotem w człowieka i dzięki swoim nadludzkim mocom zdejmuje mu Omnitrix z nadgarstka, a potem wtapia go w swoją pierś. Kreatura ucieka za pomocą portalu do innego wymiaru. Chwilę, po tym wydarzeniu z portalu wychodzi... jakby starsza wersja Dziadka Maxa! Starszy Dziadek Max naprawia szkody, jakie wyrządził potwór w otoczeniu, przedstawia się jako Maxymilian Tennyson i wyjaśnia, że jest Dziadkiem Maxem, ale z innego wymiaru. Ben cały rozzłoszczony mówi, że pragnie odzyskać swój Omnitrix, ale Maxymilian tłumaczy mu, że prawdopodobnie już go nie odzyska...

Maxymilian wraca na swój statek - Gruchota - i nagrywając dziennik pokładowy zastanawia się co robi nie tak, że Niebiańska istota jest cały czas krok przed nim. Stary Tennyson szuka jakiegoś wymiaru, który jeszcze nie został zaatakowany przez stwora. W tym momencie rozpoczyna się akcja odcinka "Obcy X w natarciu" w alternatywnej rzeczywistości.

Ben walczy z Zombozo na dachu Gruchota. Gwen leży związana na dachu furgonetki. Dziadek Max zahipnotyzowany przez Zomboza kieruje pojazdem. Końcowo Ben zamienia się w Skalniaka i wdaje się w bójkę z klaunem. Kryminaliście wypada kawałek papieru z kieszeni podczas zamieszania. Gwen łapie kawałek papieru zębami i za pomocą ostrych rogów kartki przecina linę, którą została związana, wchodzi do wnętrza Gruchota przez dach i próbuje odhipnotyzować swojego dziadka i udaje jej się to. Dziadek Max zatrzymuje pojazd. Zombozo w tym samym czasie zdziwiony tym co się stało, ustaje na klapę Gruchota. Gwen otwiera klapę pojazdu, na której stoi Zombozo, zrzucając go z dachu furgonetki, a Dziadek Max zaraz po tym wydarzeniu go związuje. Po klauna przyjeżdża policja. Podczas jazdy do ostatniego punktu wakacyjnej wycieczki, Gwen i Max świętują zneutralizowanie zagrożenia, dzięki pracy zespołowej, jednak Ben wyraża swoje niezadowolenie z powodu szybkiego zakończenia akcji. Twierdzi, że przez swoją rodzinę nie może się spełniać jako bohater i przez prace zespołową nie może się nacieszyć swoimi działaniami...

Nagle na drodze pojawia się stwór, z którym Ben i Max z wymiaru wakacji bez Gwen mieli już wcześniej do czynienia. Wywraca on furgonetkę do góry nogami jednym ruchem ręki. Max idzie sprawdzić czy jego wnukom nic się nie stało. W tym samym czasie istota powolnym ruchem zbliża się do zniszczonego pojazdu. Max ostrzega dzieci, że potwór jest niebezpieczny, ponieważ ma aż 10 Omnitrixów na swoim ciele, co musi zwiastować kłopoty i żeby wszyscy razem obmyślili na spokojnie taktykę, ale Ben nie słucha rodziny i zamienia się w Czterorękiego z zamiarem zaatakowania go solo. Kreatura podlatuje do drzwi Gruchota. Czteroręki wyłamuje je uderzeniem pięści, przez co potwór zostaje przez nie odepchnięty od pojazdu, jednak stwora to nawet nie zabolało, a nawet odparł atak. Wtedy Ben zauważa, że ten jest pokryty bardzo wieloma Omnitrixami na swoim ciele. Istota wyjaśnia mu, że jego Omnitrix jest następny na jej liście. Czteroręki zaniepokojony tym co powiedziała kreatura nadal próbuje z nią walczyć, ale bezskutecznie, ponieważ potwór wymierza cały czas kontrę w stronę Czterorękiego, nawet go nie dotykając. Benowi rozładowuje się Omnitrix, po czym natychmiastowo mu się on ponownie naładowuje. 10-latek stwierdza, że to dziwne, ale nie zwracając na to uwagi dokonuje transformacji, tym razem w Inferno. Inferno nadal próbuje walczyć ze stworem, ale nie udaje mu się to za bardzo. Jego Omnitrix znowu się rozładowuje, po czym znowu się naładowuje. Tym razem do walki Ben wykorzystuje Gigantozaura, jednak jemu tez nie udaje się pokonać istoty. Zegarek po raz kolejny zostaje rozładowany. Ben pozostaje bezbronny w walce. Dziadek Max i Gwen widząc, że ich członek rodziny nie daje sobie rady z stworem, próbują mu pomóc obmyślając sprytny plan. Dziadek Max odwraca uwagę istoty, kiedy ta chce ostatecznie pozbawić 10-latka Omnitrixa. Kreatura wchodzi za Maxem przez drzwi Gruchota i zaczyna go szukać. Tymczasem Dziadek Max wymyka się tylnymi drzwiami wraz z Gwen. Nagle w Gruchot (w którym nadal jest stwór) ma uderzyć ciężarówka... ma, ponieważ potwór przełamuje ją na pół jednym ruchem ręki. Połowa, w której jest kierowca wywraca się na bok. Kreatura nadal szuka Tennysonów, ale zdaje sobie z tego sprawę, że rodzina uciekła, po czym się teleportuje. Świadkiem tego zdarzenia jest kierowca, który na widok obcego przybysza mdleje.

Ekran przenosi widza do lasu, w którym została zbudowana fabryka. Okazuje się, że tam skryła się trójka bohaterów. Ben nadal narzeka na to, że gdyby rodzina się nie wtrąciła pokonałby przybysza bez problemu, ale Gwen wypomina mu, że gdyby nie oni to Ben nie przeżyłby tego spotkania. Kuzyni wdają się w kłótnie, jednak Dziadek Max ich rozdziela.

Wkrótce!

Postacie[]

Alternatywna rzeczywistość[]

Alternatywne wymiary[]

Wrogowie[]

Kosmici[]

Używani przez Bena z wymiaru wakacji bez Gwen[]

Używani przez Bena z alternatywnej rzeczywistości[]

  • Skalniak (debiut)
  • Czteroręki (x2;za każdym razem transformacja poza ekranem) [debiut]
  • Inferno (x2) [debiut]
  • Gigantozaur (wybrany był Szybcior) [debiut]
  • Diamentogłowy (debiut)
  • Gniew (debiut)
  • Szybcior (był wybrany, lecz Ben zmienił się w Gigantozaura; używany tylko w czołówce)
  • Pacak (tylko w czołówce)
  • Jetray (tylko w czołówce)

Używani przez Bena Tennysona z wymiaru Obca Potęga[]

  • Ziąb (x3;za drugim razem transformacja poza ekranem) [debiut]
  • Chromaton (x3;za pierwszym razem transformacja poza ekranem) [debiut]

Używani przez Gwen 10[]

Używani przez Bena z wymiaru Omniverse[]

Używani przez Bena z wymiaru oryginalnej serii[]

Używani przez Bena z wymiaru Złego Bena[]

Używani przez Bena z nieznanego wymiaru[]

  • Czteroręki (retrospekcja; transformacja poza ekranem; debiut)

Ciekawostki[]

  • Powodem, dlaczego Benowie z alternatywnych wymiarów i Gwen 10 używają tylko jednego lub dwóch kosmitów jest koszt tworzenia wyglądów postaci.
  • Duncan stwierdził, że kosmici tacy jak Zębal, Ziąb czy Amfibian nie pojawią się w reboocie, powiedział tak żeby nie zdradzić spoilerów do tego odcinka.
  • Nazwa odcinka, została zdradzona, gdy Becky Lau zdradziła, że pracuje nad odcinkiem o takiej nazwie.
  • Jest to ostatni odcinek Rebootu Ben 10, Duncan stwierdził, że nie jest pewien przyszłości serialu.
  • W niektórych krajach (w tym Polsce) odcinek miał premierę ponad 6 miesięcy od premiery w USA.
  • Sceny z początku odcinka pojawiły się na oficjalnym kanale YouTube Cartoon Network, 22 marca 2021 roku. Były to sceny pokazujące jak Kulopłot (z wymiaru wakacjii bez Gwen;nie zostało pokazane czy to alternatywny wymiar) walczy z Obcym X.
  • Duncan stwierdził, że alternatywne wersję Bena (nie licząc Benów z wymiaru wakacji bez Gwen i z nieznanego wymiaru) są wersją siebie z głównej osi czasu. Jednak są szczegóły, które wskazują, że tak nie jest, np. Ben z wymiaru Ultimate Alien ma odwrotnie założony Ultimatrix.
  • Duncan potwierdził, że Ben 23 ma swój alternatywny odpowiednik z alternatywnej rzeczywistości.

Nawiązania[]

Błędy[]

  • Kiedy Ben z alternatywnej rzeczywistości walczy z Zombozo, ma on Omnitrix z wymiaru wakacji bez Gwen.
  • Gdy Ben z wymiaru Obca Potęga debiutuje, jego Omnitrix znika z nadgarstka.
  • Gdy Ben z wymiaru Obca Potęga aktywuje swój Omnitrix po raz pierwszy, hologram Ziąba jest odwrócony od niego.
  • Gdy Ben z wymiaru Ultimate Alien, aktywuje swój Ultimatrix po raz pierwszy, rdzeń się nie wysuwa i hologram Amfibiana jest odwrócony od niego.
  • Gdy Ben z wymiaru Obca Potęga, aktywuje swój Omnitrix po raz drugi, rdzeń się nie wysuwa i nie urządzenie nie wyświetla hologramu Chromatona.
  • W retrospekcji jest pokazane, że Ben z nieznanego wymiaru został zabity przez Obcego X w nocy, lecz gdy Maxymilian krzyczy ,,Benjamin !" jest dzień.
  • Gdy Ben z wymiaru Omniverse debiutuje, numer ,,10" na jego bluzie znika.
  • Gdy Ben z wymiaru oryginalnej serii aktywuje swój Omnitrix po raz pierwszy, rdzeń się nie wysuwa.
  • W niektórych scenach Ben z alternatywnej rzeczywistości ma na ręce swój Omnitrix, mimo, że go wcześniej stracił. Błąd pojawia się, aż do momentu gdzie Ziąb ratuje Bena przed spadającymi gruzami.
  • W jednej scenie, Ben z wymiaru Ultimate Alien ma zielone jeansy.
  • Gdy Ben i Gwen z alternatywnej rzeczywistości po raz pierwszy spotykają Maxymiliana, numer ,,10" na koszulce Bena znika.
  • Gdy Ben z wymiaru Ultimate Alien, pokazuje swój Ultimatrix swoim alternatywnym odpowiednikom, brakuje na urządzeniu czarnego przycisku.
  • Gdy Benowie z wymiarów Obca Potęga i Ultimate Alien żegnają się z swoim odpowiednikiem z alternatywnej rzeczywistości, Ultimatrix jest odwrotnie założony (podobnie jak Ben Pierwszy nosił Ultimatrix w Ben 10: Ultimate Alien).
  • Jest też parę błędów, które nie wiadomo czy można uznać za błąd czy to celowy zabieg:

Galeria[]

Advertisement