Ben 10 Wiki
Advertisement

Ten artykuł jest niekanoniczny
Treści opisane w tym artykule nie odnoszą się do kanonu uniwersum "Ben 10".
Oppose

Poniższa lista przedstawia wszystkie nawiązania do serii Ben 10 oraz sequeli serialu.

Parodie[]

MAD[]

,,Ben 10: Franklin"[]

Zobacz osobny artykuł: Ben 10: Franklin

Ben_10_Franklin

Ben 10 Franklin

Pełny filmik z parodią

,,Cowboys and Alien Force"[]

W parodii tej kowboj budzi się z Parodią Buzza Astrala (z Toy Story) i Parodią Bena Tennysona (który zauważa, że nie ma na sobie ubrań, oprócz koszulki i majtek) trójka z nich nic nie pamięta, a kowboj ma na ręce Omnitrix Bena, kowboj uderza Buzza i Tennysona (jednocześnie go przez przypadek zabijając). Inny kowboj chce go aresztować za zabicie Bena i rzekome ukradnięcie jego Omnitrixa, kapelusza oraz spodni. Inny kowboj mówi, że to przez prawa autorskie. Kowboj stwierdza, że trzeba zmienić tytuł, aby nikt się o tym nie dowiedział po czym aktywuje zegarek i zmienia się w Chromatona (który przypomina Diamentogłowego) miażdząc pięścią innego kowboja.

Przez reszte parodii Kowboj nosi Omnitrix Tennysona na ręce.

MAD_Cowboys_&_Alien_Force

MAD Cowboys & Alien Force

Link do filmiku z parodią

,,Robot Chicken"[]

Uwaga! Wymienione poniżej treści mogą być nie odpowiednie dla dzieci !

W Parodii tej, 14 letni Ben Tennyson świętuje swoje urodziny z Dziadkiem Maxem, swoją kuzynką (która wygląda jakby miała 10 lat) i Azmuthem. Chłopak dostaje w prezencie skarpetki, czym jest zirytowany i mówi, że zasługuje na coś lepszego za ratowanie świata. Jego kolejnym prezentem od Azmutha jest luneta. Azmuth stwierdza, że Ben zasługuje na ,,bardziej dojrzalsze" zabawki. W następnym ujęciu Azmuth pokazuje mu, że może przez nią oglądać swoją kąpiącą się sąsiadkę.

Robot_Chicken_-_Ben_10

Robot Chicken - Ben 10

Link do filmiku z parodią [18+]

Miateczko South Park[]

W odcinku ,,Starzejesz się" Cartman dostaje zabawkę ,,Ben 10 Wrist Rocket" na 10 urodziny Stana. Jego Mama wyjaśniła, że gdy któryś z jego przyjaciół ma urodziny, daje swojemu synowi prezent.

South Park Ben 10 reference

Zabawka ,,Ben 10 Wrist Watch", nawiązująca do zabawek-Omnitrixów z oryginalnej serii.

Peter Kay's Animated All Star Band (teledysk charytatywny)[]

Oprócz postaci z kreskówek firmy Hit Enterainment, można było dostrzeć na monitorach postacie z kreskówek Cartoon Network.

W momencie 0:48-0:49 widać na monitorze tańczącego 15 letniego Bena Tennysona z mikrofonem.

Ben 10 cameo in Peter Kay's Animated All Star Band

Ben Tennyson w teledysku.

Smallville (Komiks)[]

Sezon 11[]

W komiksie ,,Argo" (Część 2 z 9) jedna z postaci nosi na prawej ręce zegarek, który przypomina Omnitrix z oryginalnej serii.

Smallville Ben 10 reference

My Little Pony Equestria Girls: Majówka (angielski dubbing)[]

W jednej ze scen Rainbow Dash wykonuje uderzenie w swój zegarek (przypominające uderzenia w Omnitrix/Ultimatrix jakie Ben wykonuje przed transformacją) krzycząc słynne powiedzenie Bena ,,Czas na bohatera !". Światło słoneczne odbija się od jej zegarka, przypominające flash podczas aktywacji Omnitrixa/Ultimatrixa. Później w odcinku Rainbow Dash ponownie krzyczy powiedzenie Bena.

It's_Hero_Time_-_Equestria_girls-_Spring_breakdown

It's Hero Time - Equestria girls- Spring breakdown

Nawiązanie w angielskim dubbingu.

W Polskiej wersji dubbingowej Rainbow nie mówi powiedzenia Bena, lecz ,,Rainbow Dash wkracza do akcji !", prawdopodobnie przez błąd w tłumaczeniu lub tłumacz nie wiedział, że to jest nawiązanie do innego serialu. Gdy Rainbow mówi powiedzenie Bena po raz drugi, zostaje ono przetłumaczone jako "Wracamy do akcji !" prawdopodobnie z tej samej przyczyny.

Chip i Dale: Brygada RR (Film)[]

Transformacja ,,Słodkiego Pete'a'' jest nawiązaniem do mutacji Kevina Levina.

Chip_'n_Dale-_Rescue_Rangers_(2022)_"I'm_gonna_wreck_stuff!"

Chip 'n Dale- Rescue Rangers (2022) "I'm gonna wreck stuff!"

Scena z filmu, gdzie pojawia się transformacja ,,Słodkiego Pete'a", przypominająca mutacje Kevina Levina.

Crossovery[]

Ben 10/Generator Rex: Przymierze Bohaterów[]

Crossover zawiera nawiązania do serii Ben 10:

  • Rex podczas treningu z Szóstym, śpiewa piosenkę, która przypomina tą z czołówki oryginalnej serii Ben 10.
  • Miotacz próżniowy używany przez Cezara jest podobny do projektora Nicości.
  • Kiedy Ben opowiada Rexowi swoją historie, nawiązuje do wydarzeń, gdy miał 10 lat.

Obcy X w natarciu (Crossover z Ben 10 Reboot)[]

Cały odcinek zawiera nawiązania do Ben 10, Ben 10: Obca Potęga, Ben 10: Ultimate Alien i Ben 10: Omniverse. Natomiast niektórzy Benowie z alternatywnych wymiarów ,,reprezentują" dane serie.

Pozostałe nawiązania w osobnym artykule: Obcy X w natarciu

Nawiązania w innych serialach i filmach Cartoon Network[]

Tajemniczy Sobotowie[]

W jednym z odcinków, na monitorze w tle możemy zobaczyć zdjęcia niektórych złoczyńców z serii Ben 10 w stylu graficznym przypominającym połączenie OS i UAF.

Wujcio Dobra Rada[]

W odcinku ,,Pizza Ewa", podczas rozdawania ,,Wujciów" (parodia Oscarów) w kategorii animacji, widać, że na trybunie siedzi 16 letni Ben Tennyson obok Drugiego Wujcia i Gumball'a Watersona.

Uncle Grandpa Ben 10 Cameo

Ben Tennyson widoczny na trybunie.

Ben 10 (Reboot)[]

Ben 10 Kontra Wszechświat: Film[]

Film zawiera wiele podobieństw do filmu Ben 10: Tajemnica Omnitrixa oraz nawiązań do oryginalnej serii:

  • W obu filmach Ben wyrusza w kosmos, poznaje Azmutha i walczy z Vilgaxem jako Way Big.
  • W obu filmach na początku Dziadek Max i Gwen zostają porwani przez złoczyńce.
  • Oba filmy są częścią czwartego sezonu obu seriali.
  • W obu filmach Vilgax pojawia się po tym zostaje uwięziony w Nicości.
  • Więźniowe Nicości przypominają kosmitów Bena z oryginalnej serii (do których Rebootowy Ben nie posiada dostępu): Gałę, Dzikopyska, BenaWilka, Fantoma i Zębala.
    • OWięźniowie ci są nazywani są tak przez Rebootowego Bena, tak jak Ben Prime ich nazywał w oryginalnej serii. Są też tak nazwani w napisach końcowych oraz materiałach promocyjnych.
  • Kiedy Ben zostaje oskarżony o bycie Vilgaxem, w tle widać przedstawicieli gatunku Nogopstrąga.
  • W obu filmach Ben odkrywa nowe funkcje w Omnitrixie (w Tajemnicy Omnitrixa Tryb samozniszczenia, a w Kontra Wszechświat timer).
    • Obie funkcje mają pomarańczową kolorystykę.
  • W obu filmach pojawia się Tetrax.
Advertisement