FANDOM

Kundo jest Revonnahganderem z planety Revonnah, który był nauczycielem sztuk walk Rooka Blonko.

Wygląd

Kundo jest starszym Revonnahganderem, który ma długie szpiczaste uszy i złowrogi wyraz twarzy. Na szyi można zauważyć duży, żółty naszyjnik. Jest ubrany w bordową szatę.

Po tym jak wpada do żrącej substancji, jego skóra zostaje wypalona i zdeformowana. Jego lewa ręka i pierś zostały zastąpione mechanicznymi elementami. Jego szata został zniszczona, odkrywając tym samym czarne spodnie i brązowe buty.

Osobowość

Kundo nienawidzi technologii i ma obsesję na punkcie używania jej przez Revonnahganderów. Uważa, że nie można zmieniać długoletniej tradycji. Czuje wielki żal do rodziny Rooka, zwłaszcza do Blonko i Shar przez to, że stali się hydraulikami. Jest skłony do zranienia, a nawet zabicia wszystkich, którzy staną mu na drodze. Pomimo tego sam jest w stanie złamać starożytne zasady, co pokazał sprzedając owoce Amber Ogii poza ich świat. Po tym, jak został uratowany kosztem zmechanizowania części ciała, nazwał się obrzydliwością. Od tamtej pory, Kundo diametralnie zmienił swoją osobowość i nauczył się kontrolować technologię, aby wykorzystywać ja do swoich celów. Pomimo tego dalej nazywał ją oszustwem i łamanie długoletniej tradycji.

Umiejętności

Kundo jest mistrzem walki wręcz, dzięki czemu potrafi poradzić sobie z większością przeciwników. Jest sprytny i inteligentny, przez co trudno go zaskoczyć. Uderzając w ziemię ręką, może tworzyć silne fale uderzeniowe. Kundo potrafi także mistrzowsko posługiwać się swoją włócznią na wiele różnych sposobów.

Po wypadku i zmechanizowania większości jego ciał przez Medyka, Kundo zyskał nowe umiejętności. Podłączając się do urządzeń, jest w stanie kontrolować je tak, że staje się ich częścią.

Wady

Kundo ma obsesje dotyczącą technologii. Widząc ją, denerwuje się i wychodzi z równowagi.

Historia

Ben 10: Omniverse

Kundo debiutuje w odcinku "Obrońca tradycji", gdzie chce zatrzymać Rook Shar przed odlotem z Revonnah. Rook Da próbuje odciągnąć mistrza walk od tego pomysłu. Podczas odlotu, Revonnahgander dostaje się na statek i przylatuje potajemnie na Ziemię. Gdy spotyka Rooka jest wściekły, że używa on technologii i "bezcześci" tradycje. Udaje mu się zniszczyć Proto-Sprzęt, jednak na tym nie kończy. Atakuje rodzinę w Podmieście i chce zabrać go, oraz jego siostrę z powrotem na Revonnah. Tennyson próbuje pomóc partnerowi pokonać wroga i uwalnia przyjaciół. Podczas walki ze starym mistrzem, Blonko używa swojej broni. Skutkiem tego ataku jest zniszczenie pojemnika ze żrącą substancją i zalanie ją wojownika. Kundo budzi się w laboratorium, gdzie Medyk tłumaczy, że bez "ulepszeń" nie funkcjonował by poprawnie. Kosmita jest wściekły, że teraz sam używa technologii. Tłucze lustro, w którym zauważa swoje odbicie stwierdzając, że jest "ohydny".

W odcinku "Końcowe odliczanie", Kundo włamał się do siedziby hydraulików podczas nieobecności większości z nich. Podłączył się do paneli sterowania podziemnym budynkiem i zaczął poprzez technologię uprzykrzać życie oddziałowi małych hydraulików, jak i Rookowi, który znajdował się w środku. W między czasie uruchomił bazę, aby została wystrzelona w Revonnah. Wszystko w celu zemsty na swoim gatunku, za złamanie tradycji i przyjęcie technologii. Potężny wróg zmusił bohaterów do poproszenia o pomoc Fistinę. Po wielu zmaganiach udało się aresztować wroga, jednak siedziba została wystrzelona na orbitę Ziemi. Podczas oficjalnego aresztowania, Kundo ponownie przyrzekł zemstę.

Występy

Ben 10: Omniverse

Ciekawostki

  • Chociaż szanuje tradycję Revonnah, złamał jej zasady handlując Amber Ogia.
  • Jego los jest podobny do Dartha Vadera, gdyż oboje zostali "zniekształceni" i zmienieni w cyborgi.

Zobacz też