FANDOM

Poprzedni odcinek
Ponownie przyszłość
Położenie odcinka Następny odcinek
Na zamku De Szramy

Kto jest potworem? to czterdziesty szósty odcinek z serii "Ben 10: Omniverse". Jego premiera w Polsce odbyła się 19 maja 2014 roku na kanale Cartoon Network.

Streszczenie

RMP (42)

Obywatele Anur Transyla

Ben, Rook, Kacz i Cykor przewożą przesyłkę do więzienia, lecąc przez układ Anurski. Hydraulik z szwadronu Alfa jest przestraszony faktem iż lecą nad najstraszniejszą planetą, zamieszkiwaną przez najstraszniejszych cudzoziemców. Po chwili Pixel wywołuje większą panikę na Uroczej Kaczce, gdyż silnik został uszkodzony. Pomimo niechęci bohaterów lądowania na Anur Transylu, Kacz wywołał manewr awaryjnego lądowania. Tymczasem w ładowni statku, tajemniczy posąg emituje wiązki energii. Postać kryjąca się za cementem jest zadowolona z ruchu hydraulików. Po wylądowaniu, Kacz bada silnik i stwierdza, że modulator kompensacji zmiennej G jest spalony co uniemożliwia dalszy lot. Rook ujawnia, że na tej planecie stacjonuje jedyny hydraulik Loboanin, który może posiadać część zamienną. Gdy bohaterowie otwierają właz statku, zauważają obywateli planety. Ben jest podekscytowany, że może ich zobaczyć, jednakże bez wzajemności. Kacz ratuje Tennysona z opresji i tłumaczy, że tutaj oni są potworami. Drużynę z dachów śledzi tajemniczy Thep Khufan.

RMP (147)

Kuphulu kontra Dzikie Pnącze

Cykor mówi, że musi iść do toalety i za zezwoleniem Bena odchodzi, jednak bandaże niezauważanie wciągają go w zaułek. Rook sugeruje, że ktoś powinien pójść za hydraulikiem, lecz po chwili on też zostaje porwany. Gdy Kacz pyta Bena, czy nie zauważył, że dwóch z drużyny znikło, na co chłopak odpowiada, że jest to klasyczna historia z horrorów. Wróg kolejno zabiera herosów, aby osłabić najsilniejszego. Podczas wyjaśnień Tennyson zauważa, że Kolesiaka też nie ma. Nagle atakuje go Thep Khufan, który przedstawia się Kuphulu. Ben zmienia się w Dzikie Pnącze i walczy z antagonistą na oczach obywateli. Po krótkiej chwili wróg zostaje pokonany, a tłum ponownie oskarża chłopaka o brzydotę, a także atak niewinnego cywila i zaczynają gonić go. Po długie wycieczce, w której spotkał miłą Transyliankę, Viktorię, lud otacza herosa. Z opresji ratuje go Loboan, który przedstawia się jako Scout. Jest to hydraulik stacjonujący na Anur Transylu, kolega z Akademia Hydraulików. Wraz z Tennysonem udają się do jego tajnej bazy, gdzie wręcza mu modulator kompensacji zmiennej G do Uroczej Kaczki. Ziemianin opowiada Scoutowi o porwaniu przyjaciół. Hydraulik domyśla się, że porywaczem jest Kuphulu, który jest małym zbirem na planecie.

RMP (298)

De Szrama w nowej postaci

W tym samym czasie Loboanin Crüjo klęka przed Uroczą Kaczką, z której wylatuje De Szrama. Ektonuryt rozkazuje mu odebrać przesyłkę ze statku, zanim zabawa się zacznie. Ben i Scout zauważają w świątyni mumii związanych przyjaciół. Gdy Cykor zostaje odwiązany krzyczy do Bena, że Kuphulu jest za nim. Poprzez atak znienacka krótkotrwale ogłusza Scouta, natomiast nosiciel Omnitrixa zaczyna z nim walczyć jako Crashhopper. Po krótkim czasie bohater wpada na pomysł, aby poplątać bandaże wroga. W efekcie uniemożliwia to jakikolwiek ruch. Przyjaciele zostają rozwiązani i udają się na statek. Tymczasem De Szrama ukazuje Crüjowi posąg. Po chwili do Uroczej Kaczki docierają bohaterowie, którzy są przestraszeni widokiem otwartego włazu. Nagle ujawnia się Fantom, który przedstawia Benowi starego przyjaciela doktora Viktora. Bloxx rozpoczyna walkę z przywódcą Potwornego Trio, natomiast Scout i Rook próbują pokonać naukowca. Tuż obok Cykor i Kacz pojedynkują się z wilkołakiem. Podczas bitwy, De Szrama opowiada, ze poprzez otworzenie portalu na uniwersytecie Friedkina przez Darkstara mógł opuścić Legerdomene. Manipulował hydraulikami w siedzibie tak, aby załadować posąg z doktorem Viktorem, którego dusza została przywrócona, po zabiciu duszy króla Xariona. Poprzez nieuwagę Bena, udało mu się powrócić na Anur Transyla.

RMP (485)

NRG oślepia De Szramę

Ben transformuje się w Feedbacka, który lekko rani Fantoma. Rook i Scout pokonują Viktora stosując manewr 6A, który został w młodości przez nich stworzony. Podobnie jest z Crüjo, który jest ostrzeliwany przez Kacza. Tennyson zmienia się w NRG i wydostaje się ze zbroi. Światło przez niego wytwarzane rani, a po chwili powala na ziemię De Szramę. Niestety obywatele planety stawiają się za swoimi gatunkami, dający tym samym uciec przestępcą. Tłum przygotowuje się do ataku na Bena, ale Scout tłumaczy, że Ben nie jest groźny, pomimo tego, że jest brzydki. Obywatele przepraszają za swoje zachowanie i odchodzą. Chwilę później wracają na Uroczą Kaczkę. Kacz prosi o modulator kompensacji zmiennej G, lecz Ben poprzez wygłupy psuje urządzenie, sprowadzający tym samym na siebie gniew przyjaciół.

Najważniejsze wydarzenia

Debiuty

Postacie

Wrogowie

Kosmici

Cytaty

  • Rook - Traktuje ciało jak świątynie. Tobie przystoi robić tak samo.
  • Ben - I tobie przystoi, żebyś przestał używać trudnych słów, jak przystoi.
  • Rook - "Przystoi" to normalne słowo, ziemskie. Zwyczajne słowo.
  • Ben - Jasne, że tak kolo. Hahaha! "Przystoi"!
  • Ben - To ci nigdy nie ujdzie na sucho Fantom!
  • Rook - Co mu nie ujdzie?
  • Ben - No to co... planuje! Żeby zrobić... coś! Dobra, nie wiem do końca co zamierza, ale pewnie coś złego.
  • Viktor - Aaa! Tego mi brakowało. Oprócz badań, solidne bójki były moim ulubionym zajęciem, jako istoty ruchomej.
  • Cykor - Czemu walczymy z wilkiem?
  • Kacz - Nie jojcz mi tu! Bądź mężczyzną!
  • Cykor - A ty co? Jesteś kaczką!
  • Kacz - A więc bądź kaczką.

Błędy

Ciekawostki

  • W tym odcinku, Fantom ujawnia swoje imię - De Szrama. Mimo to bohaterowie dalej nazywają go Fantomem.
  • Hydraulik, z którym Rook skontaktował się po awaryjnym lądowaniu na Anur Transylu, jest odniesieniem do Łasicy z kreskówki "Jam Łasica".
  • Podczas awaryjnego lądowania na strasznej planecie, można usłyszeć zrozumiałe słowo wypowiedziane przez Pixel - Anur Transyl.
  • Okazuje się, że obywatele Anur Transyla uważają wszystkie gatunki z poza układu Anurskiego za potworów, chociaż sami nimi są. Jednym z wyjątków jest Scout.
  • Legerdomena pojawia się w retrospekcji, nabierając inny wygląd.

Linki do odcinka

WatchEpisodeInTV

Baje.pl favicon — Zobacz odcinek w serwisie Baje.pl: Tutaj!

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Kto jest potworem?

  • Niby oczywiste pytanie...

    6 wiadomości
    • Rofl ;^; Szynka ;^; Przecież ciebie tutaj nie było D:
    • Ten gość raczej przypomina Hana Solo ze względu na swój charakter i przywiązanie do swego statku, co nie?