FANDOM

Poprzedni odcinek
Mój ci on
Położenie odcinka Następny odcinek
Mściciele

Kolekcja to pięćdziesiąty odcinek z serii "Ben 10: Omniverse". Jego premiera w Polsce odbyła się 23 maja 2014 roku na kanale Cartoon Network.

Streszczenie

CT (47)

Aktor Bena w akcji

W Podmieście, Ben wraz z Rookiem grają w piłkę nożną. Towarzyszą im niektórzy obywatele kosmicznego miasta. Blonko odbiera piłkę partnerowi, co go bardzo dziwi. Okazuje się, że nauczył się tak grać w akademii hydraulików. Chłopak transformuje się w Megaszpona i odbiera piłkę Revonnahganderowi. Strzelając gola, piłka przelatuje przez siatkę i trafia w sklep z lampami Pakmara. Kosmita widząc jak jego inwestycja ponownie upada, mdleje. Nagle z oddali słychać krzyk profesora Blarneya, który informuje, że przestępca Sporemax okradł pobliski bank. Złodziejem okazuje się być Kablo Mocny, jednak jest ubrany w złote pasy z czerwonym symbolem. Nagle pojawia się umięśniona postać, nazywająca się Benem Tennysonem. Informuje Sporemaxa o jego aresztowaniu. Rook mówi partnerowi, że jest to międzygalaktyczne show o największym bohaterze. Obywatele Podmiasta są podekscytowani zdarzeniem, a Ben ze zdezorientowaniem przygląda się całej akcji.
CT (135)

Sklep Duchsztaplera

Aktor zmienia się w Unitaura, dogania Sporemaxa i strzela w niego. Ten jednak jest nieugięty, gdyż posiada specjalną zbroję. Tajemniczy bohater odmienia się i w celu wzmocnienia swoich kompetencji wypija eliksir Duchsztaplera, który jest w stu procentach bez Skrzegitowy. Dzięki płynowi, jego postura staje się większa i bardziej umięśniona, po czym zaczyna bić się z przeciwnikiem. Prawdziwy Ben widząc to, postanawia dołączyć się do zabawy. Arktiguana zamraża rękę aktora i tworzy bryłę lodu pomiędzy postaciami. Profesor Blarney gniewnie przerywa kręcenie sesji, po czym krzycz na Tennysona, że zrujnował im scenę. Kablo Mocny pyta o poprawki szefa, który jest zawiedziony swoimi współpracownikami. Dodaje, że musi zapłacić aktorowi pieniądze, gdyż prawdziwy Ben nie chciał reklamować jego eliksiru. Dusztapler pozwala Arktiguanie wystąpić w jednej scenie. Nagle na scenę wchodzi "Gwevin", który okazuje się być Simianem. Zawiązuje Bena w pajęczynie i po cichu informuje, aby mu zaufał, gdyż później wszystko wyjaśni. Arktiguana uwalnia się i kieruje się do profesora, lecz Unitaur wykopuje bohatera do śmietnika. Następnie aktor łapie Sporemaxa, który informuje herosa, że jego Technoorganocyty powoli zaczynają pożerać Ziemię. Dumny z porządnie nagranej sceny Blarney, robi przerwę i otwiera sklep.

CT (213)

Pozujący aktor Bena

Profesor Blarney informuje, że obywatele mogą zrobić sobie zdjęcie z bohaterem za drobną opłatą. Ben podchodzi do aktora i zastanawia się co to za urządzenie na jego ręce. Aktor informuje, że wie kim jest Tennyson, ale każe mu odejść, gdyż blokuje kolejkę. Rook mówi, że tak wyobrażał sobie partnera, zanim go poznał. Ben nie jest jednak przekonany, że to tylko program telewizyjny, gdyż właśnie tak powiedział Simian. Duchsztapler jest dumny z zarobionych pieniędzy i jest gotów wyjść na powierzchnie. Podobnie uznaje aktor, który wykrzykuje, że "czas na wendetę!". Hydraulicy śledzą ekipę filmową. Spotykają ich na autostradzie w Bellwood, gdzie Sporemax uwalnia Technooragocyty. Aktor transformuje się w Klapmacha, który wchodzi w pogoń po autostradzie za wrogiem. Chcąc go złapać, wymachuje wielką ręką, przewracając ciężarówkę. Diamentogłowy interweniuje w odpowiednim czasie, przez co mieszkańcy zaczynają mu dopingować. Chłopak udaje się do aktora odmienia się wraz z nim i zaczyna na niego krzyczeć, gdyż tworzy niebezpieczeństwo dla prawdziwych ludzi. Przerażony artysta pyta się Simiana, czy dobrze zagrał. Arachnomałpa z sarkazmem mówi, że tak. Kablo Mocny prosi Blonko o pomoc w zebraniu Technoorganocytów, zanim wyżrą ziemię. Siamian mówi Blarneyowi, że aby nie utracić widzów, a przez to pieniędzy, muszą coś zrobić. Postanawiają napisać coś widocznego z galaktyki Andromeny.

CT (285)

Skolekcjonowana Ziemia

Na Grenlandii ekipa międzygalaktycznego show tworzy wielki napis "Ben Ten". Simian informuje kogoś przez informator, że wszystko gotowe. Nagle przylatuje Ben i Rook. Są zaskoczeni wielkim napisem. Arachnomałpa mówi, że nie wzywał hydraulików, tylko kogoś innego, wskazując na wielki meteoryt kierujący się na Ziemię. Po chwili okazuje się, że pod spadającą skałą krył się obcy zwany Collectimusem. Kosmita aktywuje dziwne maszyny, które zamykają Ziemię w szklanym kwadracie. Informuje, że ta planeta dołączyła do jego kolekcji. Ben mówi do przestępcy, że nie może tak po prostu zabrać Ziemi, gdyż według Rooka, jest to niezgodne z galaktycznym prawem. Nakazuje Simianowi i Collectimusowi się poddać, lecz kolekcjoner mówi, że nie jest z tej galaktyki, więc jest poza prawem. Nowy wróg broni się polem elektromagnetycznym wywołanym przez kartę włożoną do czytnika w fotelu. Ben próbując rozsądnie działać, proponuje rozmowę w Mr. Smoothym przy koktajlach. Collectimus z wielką chęcią się zgadza i teleportuje wszystkich na miejsce za pomocą karty włożonej do fotela.

CT (456)

Wymiana kolekcjonerów

Przy Mr. Smoothym, Collectimus informuje, ze stary szyld wyglądał lepiej. Ben jest zaskoczony tym, że on wiedział o odbudowie wszechświata. Aktor ujawnia, że jest Błotnym Szczeniakiem, jednak źle reaguje, gdy Ben tak nazywa ten gatunek. Chłopak usprawiedliwia siebie, że jego kuzyni są z tego gatunku, lecz poprawnie nazywa ich Linopaninami. Gdy Simian upomina się Collectimusa o wypłatę, ten kolekcjonuje go do karty, mówiąc, że chce mieć pełną kolekcje "Gwevinów". Gdy aktor dowiaduje się, że jego też czeka taki los, zaczyna rozpaczać. Astrodaktyl uwalnia siebie i partnera z mazi, w której zamknął ich nowy wróg. Ben po przemyśleniu dochodzi do wniosku, że każdy kolekcjoner jest taki sam i lubi się wymieniać. Proponuje mu replikę Zniszczatora i Techadoriański Karabin Wielostrzałowy, lecz Collectimus nie zgadza się. Dopiero po zaproponowaniu dostania bluzki Bena juniora w nietkniętym stanie, zgadza się na wymianę. Collectimus daje Tennysonowi trzy minuty na dostarczenie przedmiotu. Szybcior udaje się do swojego domu, w którym znajduje jedynie zniszczone bluzki. Nietkniętą odnajduje w siedzibie hydraulików, zachowaną przez Maxa. Collectimus jest podekscytowany otrzymaniem przedmiotu i kolekcjonuje ją w kartę. Po chwili oddaje Ziemię i odlatuje. Następnie aktor dziękuje Benowi za ratunek i mówi, że teraz wie więcej o bohaterstwie. Blarney chce aby Rook został nowym "Gwevinem", lecz hydraulik nie zgadza się. Tennyson proponuje aktorowi, aby używał własnej nazwy. Mężczyzna ujawnia, że nazywa się Defis Vivlepister. Duchsztapler śmieje się z niego, natomiast Kablo Mocny ukazuje się z przymrożonym mózgiem od koktajlów.

Najważniejsze wydarzenia

Debiuty

Kosmici

Postacie

Wrogowie

Kosmici

Bena

Defis'a

Cytaty

  • Ben - No Rook, gdzie ty się nauczyłeś grać w gałę?
  • Rook - Jeszcze na akademii.
  • Ben - I grałeś w reprezentacji co?

Ben transformuje się w Megaszpona

  • Megaszpon - Megaszpon zaraz pokaże mistrzostwo!
  • Simian - Wiem, że to dziwne, ale zaufaj mi. Później ci wyjaśnię.
  • Arktiguana - Zaufać? Ostatnio ukradłeś broń do naprawy DNA i sprzedałeś!
  • Simian - Taa... Dziwny ten wszechświat.
  • Ben - To nie jest Omnitrix, ani Unitrix, ani Nemetrix, to co to w ogóle ma być?
  • Defis - Chłopaku, wiem coś ty za jeden. Nie po to tyram na planie jak wół, żebyś tym swoim kozakowaniem zabierał mi sławę.
  • Ben - Ale... Ja byłem pierwszy...
  • Defis - Hy! Może byłeś. Serial to nasza marka. Weź sobie wymyśl jakieś inne imię. Widzom się już myli!
  • Defis - Oko obłoku na otoku, oko obłoku na otoku. Hy! Czuję siłę, czuję siłę! Prrrr... Czas na wendetę!
  • Defis - Doprowadziłem Wulpimancery do łez moim wykonaniem starego psiaka. Wulpimancery... bez okie... do łez...

Błędy

Ciekawostki

Linki do odcinka

WatchEpisodeInTV

Baje.pl favicon — Zobacz odcinek w serwisie Baje.pl: Tutaj!