FANDOM

Insektoid przypominający żuki rochatyńce, pochodzi z nieznanej planety.

Wygląd

Insektoidy są małymi żukami. Ich skóra ma kolor żółty z czarnymi oczami o zielonych źrenicach. Mają cztery nogi i poroże z dwoma rogami . Posiadają mały otwór gębowy w kształcie dzioba.

Umiejętności

Insektoidy mogą pluć okrągłymi, zielonymi, lepkimi kulami, które pochłaniają materię, zmieniając ją w plazmę i eksplodują przy uderzeniu, chociaż ujawniono, że dziesięcioletnie dziecko może spaść na taką kulę, a ona nie wybuchnie. Rozmiar tych kulek zależy od ilości materii pochłoniętej przed zderzeniem.

Dzięki swojej wielkości mogą zmieścić się w małych pomieszczeniach. Mają również zwiększoną zwinność i potrafi wspinać się po ścianach.

Gatunek ten może pluć też kulami, w kształcie lin które są tak mocne że mogą przytrzymać  Tetramanda. Wbrew swojemu małemu wzrostowi mogą zatrzymać ogromną kulę, która toczy się z ogromną prędkością, co oznacza że bardzo silne.

Wady

Ze względu na swój rozmiar, nie nadają się do bezpośrednich walk. Jak widać w odcinku Drapieżniki i ofiary: część 1. Trudno jest im zachować równowagę na kuli, która również może go zranić.

Ich kula może zostać zneutralizowana przez pajęczynę energetyczną Terroranchuli.

Jak pokazano w odcinku Powrót narzeczonej, gatunek ten może utknąć we własnej kuli.

Znani przedstawiciele gatunku

Ciekawostki

Zobacz też