Ben 10 Wiki
Advertisement

Poniżej znajduje się wykaz relacji Gwen Tennyson z innymi bohaterami.

Rodzina i przyjaciele[]

Ben Tennyson[]

Stinkfly and Gwen 001

Ben i Gwen w "Kevin i Vilgax"

W trakcie trwania pierwszej serii, Ben i Gwen bazowali na relacji "miłość/nienawiść", która pokazywała ich ciągle kłócących się ze sobą i walczących. Pomimo tego jednak troszczyli się o siebie, co widać kilkakrotnie, np. w odcinku "Kevin i Vilgax", kiedy Gwen wchodzi do Nicości, by odnaleźć Bena i zdobywa dla niego Omnitrix, po tym jak on oddał go Vilgaxowi i Kevinowi w zamian za jej bezpieczeństwo.

W "Tajemnicy Omnitrixa" Ben był zdruzgotany, gdyż myślał, że Gwen nie żyje, lecz gdy się dowiedział, że przeżyła, ze łzami w oczach przebiegł przez otwartą linię ognia, by ją przytulić, a ona ten uścisk odwzajemniła.

W "Obcej Potędze" zaprzestali walk i stali się swoimi ulubionymi kuzynami. Dzięki Gwen, Ben odważył się zagadać do Julii. W "Czas leczy", gdy Gwen ratuje Bena z komnaty tortur Hexa, Ben mówi "Już raz cię straciłem. Nie dopuszczę do tego drugi raz".

Na początku "Ultimate Alien" ich relacja przeżyła lekki kryzys, gdyż oboje mieli różne poglądy co do losu Kevina, który w "Kuźni Stworzenia" ponownie wchłonął moc zegarka. Doprowadziło to do ich pierwszej poważnej walki, w której Ben użył Way Biga, by pokonać Gwen, jednak ona dalej była przekonana do swoich racji. Lecz od tamtej pory stali się sobie bliżsi, co widać w odcinku "Pozdrowienia z Techadona", gdzie rozmawiają o swoim dzieciństwie, a kiedy Gwen wspomina, że nie ma samochodu, Ben bez wahania oznajmia, że będzie mogła jeździć jego autem, jeżeli będzie tego chciała, a później daje jej kluczyk.

Gwenbensacrifice

Ben całuje Gwen w czoło - "Największe poświęcenie"

W "Największym Poświęceniu" Gwen była gotowa wejść do Ultimatrixa, by uratować Bena i ryzykowała swoje człowieczeństwo, by zniszczyć ostatecznych, jednak Ben powstrzymał ją przed tym. W momencie, gdy Ben ma poświęcić swoje życie, by wypuścić ostatecznych z zegarka, podczas pożegnania chłopak całuje Gwen w czoło, po czym odchodzi.

W odcinku "Niezapomniany rycerz" Gwen, po opętaniu przez Dagona, źle się czuje. Ben wtedy stara się jej jakoś pomóc oraz bierze na siebie winę za jej stan.

830px-Ben saves Gwen

"Wydostanę cię stąd" - Ben i Gwen w "Złap spadającą gwiazdę"

W "Złap spadającą gwiazdę" Ben i Gwen jadą razem na misję - tym razem bez Kevina. Gdy Ben zostaje ranny w walce z Nemesisem i traci przytomność, Gwen po znalezieniu go wiezie na pogotowie, gdzie zszywają mu ranę na ręce. Gdy później Gwen zostaje powalona siłą promienia wystrzelonego przez Nemesisa, Ben zabiera ją w bezpieczne miejsce i obiecuje jej, ze ją stamtąd zabierze.

W dwuczęściowym odcinku "Wróg ostateczny" Gwen (razem z Kevinem) oznajmia Benowi, że zawsze będzie po jego stronie, a później stara się przekonać go, by ten nie posłuchał Vilgaxa i postąpił słusznie.

Vlcsnap-2013-03-15-22h33m31s101

"Trzymaj się ciepło, Kołku." "Ty też Kujonko"

W "Omniverse" Benowi jest ciężko pogodzić się z tym, że Gwen wyjeżdża na studia i podczas pożegnania zaczynają siebie nazywać tak jak pięć lat temu, "Kołku'" oraz "Kujonko", następnie przytulają się i Gwen odjeżdża razem z Kevinem.

W odcinku "Znowu Ben", gdy 16-letni Ben zostaje zamieniony ciałem ze swoim 11-letnim odpowiednikiem, 11-letnia Gwen zaczyna wypytywać o siebie. Chłopak mówi, że za nią tęskni, co sprawia, że ta myśli, że zmarła, ale on ją uspokaja mówiąc, że wyjechała na studia.

Max Tennyson[]

Relacja Gwen z jej dziadkiem jest dość podobna do jej relacji z Benem, lecz nie jest to tak samo pokazane, np. Gwen często żartuje z nieznanych potraw dziadka. Jednak w odcinku "Wizyta" Gwen jest załamana z powodu zaginięcia dziadka i by powspominać udaje się w ich ulubione miejsce wędkarskie.

Lily i Frank Tennyson[]

Mimo że rodzice Gwen nie pochwalają jej stylu życia, zwłaszcza jej mama, nigdy nie próbowali jej zatrzymać. Kochają swoją córkę i wspierają ją bez względu na wszystko, co widać w odcinku "Wizyta".

Julia Yamamoto[]

Jako że Julia była dziewczyną jej kuzyna, zaprzyjaźniły się, chodziły razem na zakupy, wspólnie odrabiały lekcje. Gdy Ben i Julia mieli problemy w związku, ona jej pomagała i mówiła, że Ben czasami jest naprawdę nieznośny. Kiedy Bracia Wredziakowie atakowali Julię i Statka, a Gwen "wyłączyli" moc, to ona i tak z nimi walczyła.

Sunny[]

Według matki Gwen kuzynki uwielbiały się bawić, kiedy były małe. W odcinku "Kłopotliwa kuzynka" Gwen była nią poirytowana (np. gdy ta filtowała z Kevinem). Sunny miała do niej jakąś urazę, aż dwie zaczęły walczyć. Kiedy Gwen przegrywała zjawiła się Verdona i zabrała Sunny i Antonio z powrotem na Anodynę.

Emily[]

Według Emily, były najlepszymi przyjaciółkami od przedszkola. Robiły wszystko razem, aż podczas pierwszego roku w liceum (początek Ben 10: Obca Potęga), Gwen przestała znajdować czas. Emily ma za to do niej urazę, ale dba o przyjaciółkę (np. przynosi jej jedzenie). Emily jest też trochę zła, że nie może być Hydraulikiem, by spędzać z nią czas. Gdy Ben poprosił ją o pomoc, nie chciała zostawiać przyjaciółki, ale musiała.

Verdona[]

Na początku walczyły, nieświadome swojego pokrewieństwa. Kiedy wychodzi na jaw, że Verdona jest jej babcią, Gwen pyta o niąojca i ujawnia mu swoją moc. Verdona chciała zabrać ją na ich ojczystą planetę, Anodynę, ale Gwen nie chciała z nią polecieć. Wtedy ona stwierdza, że zniszczy jej ciało, by uwolnić Anodytkę w niej uwięzioną, ale Gwen wraz z chłopakami ją powstrzymuje, a Verdona wylatuje, mówiąc, że będzie czsem do niej wpadać, by zobaczyć jak rozwijają się jej moce.

Gdy przylatuje (odcinek "Kłopotliwa kuzynka") nadal próbuje ją przekonać do wylotu, ale ta odmawia, a Verdona stwierdza, że i tak jak bez jej treningów to jej moc rozwija się bardzo dobrze.

Rook Blonko[]

Pomimo, że wcześniej się nie spotkali, to dogadują się bardzo dobrze, jak widać w odcinku "Wszystkiego najlepszego". Na początku rozmawiali o jej studiach, później mówiła o swoich osobistych kłopotach z Kevinem. W "Ostateczna rozgrywka: część 2" współpracowali razem z Azmuthem. Gwen zdaje się być zła, gdy Rook i Kevin rozmawiają o niej.

Największe podobieństwo u nich stanowi ich inteligencja. Rook jest dla niej miły i uprzejmy, a mówi do niej: "Panna Tennyson".

Kevin Levin[]

Osobny artykuł: Gwen Tennyson i Kevin Levin

Wrogowie[]

Hex[]

Jest to jeden z jej wrogów, którzy nie pragną zemsty na jej kuzynie, a na niej.

Dagon[]

Dagon zyskał z nią połączenie przypadkowo, gdy została zahipnotyzowana przez Lucubrę. Dzięki niej miał nadzieję, na wydostanie się z więzienia, twierdząc, że jest najpotężniejszą istotą na Ziemi. Opętał ją do tego stopnia, że stała się zła i przemieniła się w swoją prawdziwą formę. Gdy zaczęła rozwalać Pieczęć, Kevin zatopił ją w metalu, a później znów go pobrał, zostawiając na jej głowie "czapkę", dzięki której nie mógł jej już kontrolować.

Księżniczka Looma[]

Gdy Gwen dowiedziała się, że Looma to narzeczona Kevina, starała się ją jakoś zrozumieć i była rozczarowana, że Kevin ją oszukał, by dostać to co chciał oraz myślała dobrze o niej. Jednak, gdy trzeba było walczyć, a ta nazwała ją "ludzką dziewczynką", zdenerwowała się i zmieniła się w Anodytkę i zaczęła walczyć.

Neutralni[]

Czarodziejka[]

W oryginalnej serii, Czarodziejka nienawidziła Gwen za "kradzież" jej książki czarów. Chciała zemścić się za to w serii Obca Potęga, jednak za każdym razem przegrywała. W "Skąd płynie magia?" również chciała ją zabić, jednak, gdy ta wspomina o Gdziekolwiek, postanawia pomóc trio. Przez to nawiązuje się pomiędzy nimi nić porozumienia, a Czarodziejka sama przyznała, że nie chce już jej zabić, a może mocno zranić. Gdy musieli ją zostawić w Gdziekolwiek, Gwen chciała się sprzeciwić, ale Ben powiedział, że wrócą po nią. Później nadal walczą ("Wróg mojej nieprzyjaciółki"), ale gdy Darkstar, wykorzystuje Czarodziejkę do własnych celów, a ta jest w nim szaleńczo zakochana, Gwen stara się ją ostrzec. Czarodziejka zła, że Mike zwraca się do Gwen tak czule, a nie pamięta jej imienia, wypycha Gwen z okna, a później wszystkich wypędza.

Advertisement