FANDOM

Poprzedni odcinek
Powrót doktora Animo
Położenie odcinka Następny odcinek
Kevin i Vilgax

Duchowe wyzwolenie to dwudziesty piąty odcinek serii "Ben 10". Jego polska premiera miała miejsce 23 stycznia 2007 roku na kanale Cartoon Network.

Streszczenie

Tiffanie

Tiffany oprowadza po szkole

Mały chłopiec rzuca frisbee, które ląduje na drzewie. Zaczyna się na nie wspinać, aby ściągnąć zabawkę, lecz nie może zejść. Ben i Gwen widząc problem młodzieńca, postanawiają mu pomóc. Dzikopysk wspina się i próbuje ściągnąć chłopaka i uspokoić go. Przerażony odwraca się z okiem Fantoma. Mówi głosem kosmity, że chce zostać wypuszczony. Całe otoczenie zmienia się w Ektonuryta i nakazuje Tennysonowi, aby go wypuścił. Nosiciel Omnitrixa nagle budzi się i spada z łóżka. Okazuje się, że zaistniałe wydarzenie było tylko koszmarem. Następnego dnia heros ma dziwne przeczucia, co do Fantoma. Przystankiem drużyny jest Akademia Bankcroft, do której zamierza uczęszczać Gwen. Po przybycie na miejsce, są oprowadzani po placówce przez uczennicę Tiffany. Po krótkim czasie młody Tennyson zaczyna zauważać dziwne symbole Fantoma, które informują, że chcę wyjść. Studentka widząc zachowanie bohatera uznaje, że Gwen nie jest dobrym materiałem na ucznia akademii. Nagle z siłowni dobiegają krzyki, które zostały wywołane przez Cyrkowe Dziwadła rabujące szkołę.
Ghostfreak Zs'Skayr

Konfrontacja Bena z Fantomem

Młody Tennyson podbiega do Cyrkowych Dziwadeł, którzy rozpoznają bohatera. Zamierza przekształcić się w Inferno, ale zegarek daje Fantoma. Gwen i Max zauważają, że kosmita rani przeciwników w walce, która jest bardzo zaciekła. Dodatkowo straszy kuzynkę w bardzo dziwny sposób. Cyrkowcy uciekają, ale Ben zamierza ich gonić. Niestety Omnitrix rozładowuje się, a chłopak zauważa, że duch wyszedł z zegarka. Wyjaśnia herosowi, że jego celem było wydostanie się z urządzenia, aby posiąść ciało Tennysona i przejąć władzę nad światem. De Szrama ściąga skórę, ukazując swoje prawdziwe oblicze, które ujawnia nową słabość - światło słoneczne może go porządnie zranić, a nawet zabić. Bohaterowi udaje się uciec ze szponów wroga, który poszukuje chwilowego ciała. Jego ofiarą staje się młodzieniec grający na tubie. Fantom zdaje sobie sprawę, że nie może być zraniony przez światło, jeśli posiada inne ciało. Następnie odnajduje Cyrkowe Dziwadła, którzy zostają jego sojusznikami. Tymczasem Ben informuje dziadka i kuzynkę, o całym zajściu. Trio rozpoczyna poszukiwania na terenie placówki szkolnej.

Screen Shot 2012-12-10 at 11.14.12 AM

Fantom przejmuje ciało Gwen

W nocy, Ben zauważa kilku uczniów uciekających z krzykiem z budynku. Transformuje się w Czterorękiego i sprawdza co się stało. Zauważa tam Cyrkowe Dziwadła, do których dołączył Fantom. Gdy wróg zauważa bohatera, opuszcza ciało Kwaśnego Oddechu i próbuje przejąć kontrolę nad ciałem Tennysona. Okazuje się, że podczas pobytu w obcej formie, Fantom nie może tego dokonać. Chcąc osłabić herosa, kolejno używa ciał Cyrkowców i walczy z kosmitą. Ben pokonuje ich wszystkich, a De Szrama posuwa się o krok dalej. Przejmuje ciało najbliższej osoby dla herosa - Gwen. Przestępca grozi, że dziewczyna spadnie z wysokiego budynku, jeśli Tennyson nie podporządkuje się mu. Zdruzgotany chłopak postanawia się poddać, dzięki czemu Ektonuryt opuszcza ciało Gwen. Pomimo tego otaczają ich Cyrkowcy. Zmusza to bohatera do ponownej walki. Transformuje się w Szarą Materię i nokautuje większość wrogów. De Szrama rozpoczyna pościg za nosicielem Omnitrixa aż do wieży zegarowej. Tam zegarek rozładowuje się, dzięki czemu Ektonuryt ma okazje przejąć ciało Bena. Chłopak w ostatniej chwili odsłania zasłony, za których wyłania się światło słoneczne, które zabija kosmitę. Po dłuższym czasie policja aresztuje Cyrkowców, a Gwen traci szansę na dostanie się do Akademii Bankcroft. Ben tłumaczy kuzynce, że żaden z tych przemądrzałych uczniów nie byłby wstanie zatrzymać tak potężnych przestępców, a ona to zrobiła.

Najważniejsze wydarzenia

  • Okazuje się, że Fantom jest stworzony z kodu genetycznego De Szramy.
  • De Szrama ucieka z Omnitrixa, przez co Ben nie może przekształcić się w Fantoma.
  • Cyrkowe Dziwadła powracają i rozpoczynają współpracę z De Szramą.

Debiut

Postacie

Wrogowie

Kosmici

Błędy

Ciekawostki

Linki do odcinka

WatchEpisodeInTV

Baje.pl favicon — Link do odcinka w serwisie Baje.pl jest niedostępny!