FANDOM

Drugi Ostateczny Omnimatrix (często nazywany Ultimatrix) jest kopią Ultimatrixa, stworzoną przez Albedo.

Wygląd

Ben 10: Omniverse

EMA (480)

Albedo używa Ultimatrixa

Drugi Ultimatrix przypomina ziemski zegarek, składający się z czarnych, białych i zielonych elementów. Jednakże brakuje rdzenia, a po włożeniu kosmicznej kostki, zmienił kolorystykę na czerwony.

Zegarek całkowicie zmienił kształt, gdy został do niego włożony polimorficzny kryształ. Jego tarcza znajduje się między nadgarstkiem a palcami. Przy tarczy znajdują się krótkie, białe paski podobne do pasków prototypu Omnitrixa. Energia kopii Ultimatrixa, tak jak inne zegarki Albedo, jest czerwona.

Opis

EMA (336)

Podczas włożenia kostki

Drugi Ultimatrix jest potężną kosmiczną technologią, która pozwala użytkownikowi zmieniać swój kod genetyczny, co powoduje transformacje w obce gatunki kosmiczne. Stając się kosmitą, użytkownik dostaje jego wygląd, uprawnienia, wady, a także głos. Każda z tych cech jest odmienna dla innych próbek DNA. Pomimo tego drugi Ultimatrix został stworzony tylko po to, aby ustabilizował transformacje Albedo.
EMA (337)

Stabilizator transformacji

Podczas udawania Bena, Albedo nie skorzystał z niego mówiąc, że szkoli się w ludzkiej postaci. Kiedy Rook, Argit, Kablo Mocny i Fistina zaatakowali kryjówkę Techadonów, Albedo jako Dzikie Pnącze uwięził ich, po czym włożył mały czerwony obiekt w postaci kostki, który złączył się z urządzeniem i zmienił jego kolor na czerwony. Po krótkiej walce z Inspektorem 13 mówił, że potrzebuje ostatecznej władzy, a po dłuższej walce z Benem, Galwan wkłada polimorficzny kryształ do zegarka, po czym urządzenie zmienia się w Ultimatrix. Od razu wykorzystuje nowe umiejętności, tocząc walkę ostatecznymi formami. Później wykorzystuje urządzenie, by zmienić się w Galwana i zyskać swoją ostateczną formę. Po tym, jak Albedo został pokonany, Azmuth ukarał swojego byłego asystenta za manipulowanie stabilizatorem genetycznym Ultimatrixa, zamieniając go w niedoskonałego klona Bena, w dodatku w 11-latka.

Cudzoziemcy

Main.png Osobny artykuł: Gatunki DNA

Drugi Ultimatrix posiada wiele próbek DNA, które są cyfrowo zakodowane w zegarku. Większość z nich znajduje się w oryginalnym Omnitrixie. Po włożeniu polimorficznego kryształu, urządzenie dało dostęp do ostatecznych form wielu próbek, w tym Ostatecznego Albedo. Podczas transformacji w obcego, odzież użytkownika zostaje skopiowana i dostosowana do ciała cudzoziemca.

Znani użytkownicy

Ciekawostki

  • Według Albedo powodem, dla którego nie zmieniał się w kosmitów podczas udawania Bena, było to, że nie chciał pokazać swoich czerwonych oczu i odzieży.
  • Według Derricka, czarne prostokąty na drugim Ultimatrixie powinny być na kostkach użytkownika, a nie z dala od nich, jak pokazano w odcinku "Przemytnik".[1]
  • Drugi Ultimatrix z wyjątkiem wyglądu jest taki sam jak Ultimatrix tylko że posiada więcej obcych np. Szara Materia oraz więcej form ostatecznych np. Ostateczny Gniew.
  • Jest to jedyny zegarek, który jest zapinany bezpośrednio na dłoni.

Przypisy

Zobacz też