FANDOM

Poprzedni odcinek
Gwen 10
Położenie odcinka Następny odcinek
Galaktyczni Obrońcy

Dawne urazy to osiemnasty odcinek serialu "Ben 10". Jego polska premiera odbyła się 12 stycznia 2007 roku na kanale Cartoon Network.

Streszczenie

Ben 10 Diamondhead 010

Diamentogłowy walczy

Max i Gwen leżą nieprzytomni w przewróconym Gruchocie. Tymczasem Diamentogłowy walczy z Kevinem. Podczas pojedynku niszczą jeden z wiatraków elektrycznych na pustyni. Levin ma przewagę i zamierza zadać ostatni cios herosowi, ale tajemnicza wiązka czerwonego światła teleportuje ich w nieznane miejsce. W tym samym czasie, Gwen i Max wydostają się z samochodu i zauważają, że Ben zniknął. Chłopak w dalszym ciągu ukrywa się pod postacią kosmity. Nagle reflektor wskazuje go, a tajemniczy głos mówi, że wojownik pochodzi z Ziemi. Okazuje się, że on i Kevin zostali przeniesieni na arenę walki, gdzie są oglądani przez kosmicznych widzów. Ben jest rozkojarzony i nie wie, co ma robić, jednak gdy atakuje go robot, przestaje się bawić i go niszczy. Podobnie robi z pozostałymi. Arena jest podzielona na wiele sekcji, a w każdej z nich, inny gladiator walczy z podobnym robotem. Tymczasem Kevin niszczy wszystkich przeciwników, bawiąc się. Chłopak odmienia się, a publiczność jest przerażona widokiem człowieka. Ściana między nim a Levinem opada, a wróg atakuje bohatera, obwiniając go. Zanim zdążył zaatakować, promień przenosi ich w inne miejsce.
Ben 10 and Kevin 012

Współpraca Kevina i Bena

Ziemianie nadal się kłócą, ale zostają zatrzymani przez strażnicze roboty, które ogłuszają ich lancami. Następnie na ich piersiach mocują małe urządzenia, które przypominają odznaki. Okazuje się, że odwieczni wrogowie znajdują się teraz na statku kosmicznym, wraz z innymi kosmitami, z innych planet, którzy są w takiej samej sytuacji. Tennyson twierdzi, ze powinni znaleźć drogę do domu, ale jeden z cudzoziemców informuje ich, że nie ma stąd ucieczki i to jest ich nowy dom. Levin wciąż zły na bohatera chwyta go i zamierza go uderzyć, jednak odznaka na ich piersi tworzy wyładowanie elektryczne, które ich ogłusza. Alarm dźwiękowy informuje o porze jedzenia. Ben traci apetyt widząc kosmiczne jedzenie i odsuwa tacę. Kosmita siedzący obok informuje, aby zjadł to, bo inaczej skorzysta z tego Technorg. Zanim chłopak zdążył zadać pytanie, na sali słychać ciężkie metalowe kroki. Levin rzuca tacę Tennysona na twarz kosmity, przez co młodzieniec zostaje zaatakowany. Chłopak transformuje się z Czterorękim, jednak zostają teleportowani do ciemnego pomieszczenia, gdzie dziwna postać nazywana Slix Vigmą postanawia ich połączyć elektrycznym pałąkiem. Informuje, że to co się stanie z jednym, poczuje też drugi. Następnie teleportuje ich na arenę, na której mają walczyć z Technorgiem.

Ben 10 Kevin 11 Technorg

Technorg oddaje hołd zwycięzcom

Technorg atakuje, a Ben i Kevin podążają w przeciwnych kierunkach, jednak pałąk im na to nie pozwala. Po dłuższym czasie przewagi wroga, ziemianie uczą się współpracować. Tennyson doradza Levinowi jak atakować i łączyć ataki, aby przeciwnik przegrał. Technorg zostaje ogłuszony, a Slix Vigma nakazuje im go zabić, jednak Ben zatrzymuje byłego przyjaciela. Dochodząc do stołówki, Levin i Tennyson dostają tytuł czempionów, a każdy z gladiatorów oddaje im cześć i hołd. Nagle pojawia się Technorg, który klęka i daje tacę z jedzeniem Benowi, a także obiecuje mu służyć. Robi tak nie dlatego, że został pokonany w walce, ale dlatego, że ocalił mu życie. Tennyson oddaje jedzenie przegranemu i pyta, czy wie jak można wydostać się ze statku. Kosmita informuje, że wszyscy próbowali, ale nikt nie jest wystarczająco silny, aby przejąć kontrole. Chłopak wpada na pomysł wspólnej ucieczki, w trakcie przygotowań do podróży do nowej galaktyki.

Upgrade Slix Vigma 002

Slix Vigma walczy z Upgrade'm

Ben sygnalizuje cudzoziemcom, że plan się rozpoczął. Kevin udaje, że zwariował, co skutkuje przybyciem strażników. W tym czasie Szara Materia zakrada się do wnętrza robotów i wyłącza urządzenia sterujące. Każdy więzień traci elektryczną odznakę, jednak Ben i Kevin nadal są połączeni pałąkiem. Podczas poszukiwań kapsuł ratunkowych, Slix Vigma bierze kilku kosmitów jako zakładników. Upgrade dowiaduje się, że przywódca areny jest robotem i się z nim łączy. Przez dłuższy czas jako on prowadził grupę uciekinierów. Ratuje też Technorga, który prawie spadł do tajemniczej otchłani. Po chwili Slix Vigma częściowo odzyskuje nad sobą kontrolę i zaczyna walczyć z Galwanicznym Mechamorfem. Każdy cudzoziemiec używa kapsuły do ucieczki, a Technorg nalega, aby zostać z Tennysonem. Chłopak nie zgadza się i wpycha kosmitę do kapsuły. Nagle Omnitrix rozładowuje się, a przywódca statku zyskuje nad sobą kontrolę. Jest gotowy zabić Bena, jednak Kevin niszczy robota, mówiąc, że sam chce zabić Tennysona. Chłopak próbuje się bronić i używa kosmity, którego Levin nie posiada. Za pomocą Kulopłota wchodzi do kapsuły, jednak przeszkadza mu w tym wróg. Nagle atakuje go Technorg, który wrócił, aby bronić Tennysona. Ben używa ostatnie kapsuły, pozostawiając wroga i sprzymierzeńca na statku, który teleportuje się na inną galaktykę. Ziemianin ląduje na Ziemi i jest w szoku, że przeżył podróż kosmiczną. Gwen i Max podbiegają do chłopaka i są szczęśliwi, że go widzą. Kuzynka pyta bohatera, gdzie jest Levin, na co chłopak odpowiada, że znalazł kogoś nowego do zabawy i mogą go przez jakiś czas nie ujrzeć.

Najważniejsze wydarzenia

  • Ben po raz pierwszy znajduje się w kosmosie.
  • Slix Vigma zmusza Tennysona i Levina do walki polegającej na współpracy.

Debiuty

Postacie

Wrogowie

Kosmici

Błędy

  • Przez chwile spodnie Kevina nie są kolorowe.
  • Kiedy Kevin walczył z robotem, nie miał nóg.
  • W pewnej scenie Czteroręki miał pięć palców.
  • W pewnej scenie Omnitrix jest na prawej ręce Bena.
  • Kiedy Kevin rzucił topór, nie miał rąk Dzikopyska.
  • Kiedy Kevin skacze, Omnitrix Bena jest zielony, ale później jest czerwony.
  • W jednej ze scen, kajdany są na lewej nodze.

Ciekawostki

Linki do odcinka

WatchEpisodeInTV

Baje.pl favicon — Zobacz odcinek w serwisie Baje.pl: Tutaj!