Ben 10 Wiki
Advertisement
Ben 10 Wiki

Chromaton to kosmita z próbki DNA Crystalsapiensa z planety Petropia.

Wygląd

Ben 10: Obca Potęga/Ben 10: Ultimate Alien

Chromaton
Chromastone.png

jest stworzony z fioletowego krzemu, który jest bardzo twardy. Jego dłonie i twarz są z różowego kryształu, który widnieje także na plecach w postaci kolców. Ma jedno zielone oko. Symbol Omnitrixa i Ultimatrixa znajduje się na piersi.

Ben 10: Omniverse

Chromaton
ChromastoneOV.png

nie zmienił się znacznie. Widoczniejszą różnicą jest wielkość kolców na plecach, które są dłuższe. Symbol Omnitrixa znajduje się na klatce piersiowej.

W odcinku Nowy wszechświat Chromaton zyskuje nowy wygląd. Teraz nosi zielony kombinezon z białymi paskami w talii i zielono-białe rękawice na nadgarstkach i nogach. Ma trzy dodatkowe kryształowe odłamki na każdym ramieniu i przedramieniu, a także po jednym na każdym kolanie i dwa po bokach głowy, a kryształy na jego piersi oraz cztery małe odłamki na plecach zniknęły. Jego szyja jest teraz dłuższa, jego twarz ma purpurowy podbródek, który przypomina ochraniacz na usta, a teraz mówi bez poruszania ustami. Podobnie jak przed kwitnącym Szlamfajerze, ma pięć palców na dłoniach, a symbol Omnitrix znajduje się teraz na jego prawej piersi.

Wymiar ,,Obca Potęga"

Chromaton wygląda jak w seriach Obca Potęga i Ultimate Alien, ale jego głowa wygląda nieco inaczej.

Umiejętności

Chromaton strzela energią

Chromaton jest bardzo wytrzymały przez swoją twardą powłokę skalną. Ma zdolność absorbowania różnych promieni i przekierowywania ich w ultrafioletową energię, którą można strzelać. Potrafi też dość szybko latać.

W odcinku "Wróg ostateczny: część 2" zostało pokazane, że nie musi nic absorbować, by strzelać energią. Kiedy w odcinku "Zemsta Vilgaxa: część 2" został "zniszczony", regenerował się jako Diamentogłowy z powodu interwencji Omnitrixa, ale w rzeczywistości umiejętność ta nie należy do jego naturalnych uprawnień.

Wady

Chromaton nie może wchłonąć energii, gdy jest zbyt słaby, gdy energia jest zbyt potężna, albo gdy energia przepływa przez wodę, gdyż może zostać dotkliwie porażony. Ataki dźwiękowe mogą spowodować potężne uszkodzenia jego ciała.

Historia

Ben 10: Obca Potęga

Naładowany Chromaton - wchłoną energię

Ben 10: Ultimate Alien

Ben 10: Omniverse

  • Chromaton powraca w odcinku "Helisa zguby", gdzie Blukic i Driba testują na nim broń.
  • W odcinku "Nowy wszechświat", Chronomaton bezskutecznie próbował zdobyć niebezpieczną broń, a następnie został użyty podczas zagrożenia życia nosiciela Omnitrixa.

Występy

Ben 10: Obca Potęga

Ben 10: Ultimate Alien

Ben 10: Omniverse

Ben 10 Reboot

Ciekawostki

  • Chromaton jest ostatnim obcym używanym w "Ultimate Alien".
  • Chromaton jest jednym z czterech cudzoziemców, którzy uciekli z Omnitrixa.
  • Chromaton i Sugilite są jedynymi żyjącymi Crystalsapiensami, co czyni ich DNA bardzo rzadkie.
  • Chromaton na początku serii Omniverse miał taki sam wygląd jak w UAF, lecz później się zmienił.
  • Chromaton powrócił do Omnitrixa, gdy Sugilite wydostał się z ciała Diamentogłowego. Wtedy Sugilite na nowo odblokował Chromatona (ponieważ jest jego dawcą DNA), a Diamentogłowy (zrodzony wcześniej z Chromatona) został w zegarku bez zmian.
  • Chromaton tak naprawdę nie powinien się nazywać "Chromaton". Jego nazw pochodzi od chromy - srebrnego błyszczącego metalu. Chromaton zaś nie ma na sobie ani trochę chromy.

Zobacz też

Advertisement