Ben 10 Wiki
Advertisement
Ben 10 Wiki
Alternatywna linia czasu
Treści opisane w tym artykule odnoszą się do alternatywnej linii czasu.
Symbolomnitrixa.png

Ben Tennyson, nazywany Benem Bez Zegarka w scenariuszach oraz szkicach modelu, to alternatywna wersja Bena Tennysona, która nie posiada Omnitriksa.

Wygląd

Ben Bez Zegarka wygląda dokładnie tak samo, jak jego odpowiednik z głównej linii czasu. Jedyną zauważalną różnicą jest jego bluza, podobna do czasem noszonej przez Bena Prime, jednak pozbawionej "10" na klatce piersiowej.
Wcześniej nosił także stary, brązowy zegarek w miejscu Omnitriksa, zanim został on skradziony przez Kevina Levina.

Osobowość

Ben Bez Zegarka prowadzi zwykłe, normalne życie, gdzie nic niezwykłego się nie dzieje. Jest znudzony normalnością w Bellwood i pragnie przeżyć jakąś przygodę w swoim życiu.
Z powodu braku przygód podczas okresu wakacyjnego, relacja pomiędzy Benem Bez Zegarka i Gwen jest inna, dlatego że razem spędzili "najgorsze letnie wakacje".
Ponieważ nigdy nie spotkało go żadne prawdziwe zagrożenie, Ben Bez Zegarka wpadł w panikę kiedy inne wersje Bena zaatakowały go.
W porównaniu do swojego odpowiednika z głównej linii czasu, Ben Bez Zegarka jest znacznie mniej lekkomyślny.
Ben Bez Zegarka miał tendencje do popadania w depresje, ponieważ nie mógł być bohaterem w rezultacie nie posiadania własnego Omnitriksa. Kiedy wszedł w posiadanie Omnitriksa głównej linii czasowej, Ben Bez Zegarka zaczął zachowywać się jak bohater oraz stał się niemal nierozróżnialny od swojego głównego odpowiednika.

Historia

Tło

Ben Bez Zegarka był najlepszym przyjacielem J.T. od przedszkola oraz przyjacielem Casha Murray'a, który wyprowadził się z miasta kilka lat temu.
W wieku 10 lat, Ben Bez Zegarka i jego kuzynka, Gwen, wyjechali na letnie wakacje z dziadkiem. Ponieważ jednak nigdy nie znalazł Omnitriksa, wycieczka okazała się być nudna. Obaj stwierdzili, że były to najgorsze wakacje w życiu. W rezultacie nigdy nie mieli szansy przybliżyć swoich relacji i nie skończyli jako przyjaciele.

Omniverse

Zmiana w życiu Bena nastąpiła w odcinku I nie było żadnego, kiedy po wyjściu do Mr. Smoothy, Ben spotkał kogoś, kto wyglądał zupełnie jak on. Zły Ben przedstawił się Benowi Bez Zegarka, a następnie zaatakował go. Wpadł w szok kiedy Zły Ben zamienił się w kosmitę, przez co uciekł ze strachu. Zły Ben podążał za nim jako Fantom, dopóki Ben Bez Zegarka nie napotkał dwójki pozostałych: Albedo oraz Benzarro. Obaj zamienili się w kolejno Ostatecznego Gigantozaura i Frankenszała. Wtedy Ben Bez Zegarka ponownie uciekł w popłochu, jednak wkrótce został uratowany przez Bena Prime.

Ben Bez Zegarka i Zły Ben

Ben Bez Zegarka był przerażony, Ben Prime zapewnia go, że pragnie mu pomóc. Ten niezupełnie wierzy jego słowom, jednak Ben Prime zamienia się Pajęczarza w celu ucieczki przed swoimi złymi odpowiednikami. Obaj wkrótce spotykają Profesora Paradoksa, który wyjaśnia Benowi Bez Zegarka, iż ktoś porywa alternatywne wersje Bena z różnych rzeczywistości. Niedługo potem Eon atakuje z jeszcze większą ilością Benów i Vilgaksem, pragnąc zniszczyć Bena Bez Zegarka, którego brak zegarka postrzega jako nieprzewidywalną dziką kartę. Złe wersje Benów zaczynają walczyć z Benem 10.000, Gwen 10 oraz Benem 23.
Vilgax wyjawia swój prawdziwy plan unicestwienia każdej wersji Bena z każdego wymiaru, nie licząc Bena Bez Zegarka, co obejmuje również Eona i złe wersje Bena. Używając Chronosapieńskiej Bomby Czasu, Vilgax eliminuje wszystkich innych Benów oraz ich czasoprzestrzenie. Następnie kieruje swą rządze destrukcji na Benie Bez Zegarka, ale zostaje on uratowany przez Paradoksa. Na szczęście, zanim Ben Prime został zniszczony, jego Omnitrix został przekazany Benowi Bez Zegarka, który za pomocą wskazówek Paradoksa postanawia naprawić zniszczone rzeczywistości.
W I pojawił się Ben, Profesor Paradoks i Ben Bez Zegarka przenoszą się na statek Vilgaksa w dzień, w którym wszystko się zaczęło, ponieważ Vilgax zniszczył główną czasoprzestrzeń, i oni muszą ją odbudować. Pierwszą transformacją Dobrego Bena jest Szara Materia, która hakując statek, wyłącza jego systemy obronne, pozwalając statkowi Ksyleny na wystrzelenie promienia, który poważnie rani Vilgaksa.
Następnie Dobry Ben zamienia się w Kulopłota i ucieka ze statku, po czym zmienia trajektorię Omnitriksa, tak aby rozbił się w pobliżu Bena Prime. 10-letni Ben Prime odnajduje Omnitrix w lesie, ale trzyma się od niego z daleka, na co w odpowiedzi Dobry Ben zamienia się w Armowiertło i powoduje niewielkie trzęsienie ziemi, przez co Ben Prime wpada do krateru Omnitriksa. Paradoks mówi mu jednak, że jego praca dopiero się rozpoczęła.

Dobry Ben i Gwen 10

Dobry Ben i Profesor Paradoks razem rekrutują heroiczne wersje Bena Tennysona do walki ze złymi wersjami. Przeniesione zostają do punktu, w którym rozpoczęła się walka w poprzednim odcinku. Dobry Ben zostaje jednak pozostawiony na bok, ponieważ według Paradoksa spowodowałoby to paradoks czasowy oraz korupcję jego czasoprzestrzeni.
Na krótko po jego zniknięciu, Dobry Ben wchodzi na pole bitwy, zamienia się w Mechanicznego i odwraca efekty Chronosapieńskiej Bomby Czasu. Następnie przenosi złe wersje Tennysona i Eona z powrotem do ich czasoprzestrzeni, po czym oddaje swój Omnitrix dla Bena Prime. Połączone siły heroicznych Benów pozwalają pokonać Vilgaksa, który zostaje znokautowany przez Bena Bez Zegarka kopnięciem.
Ben Bez Zegarka wreszcie poznaje historię swojego dziadka, natomiast Vilgax zostaje aresztowany przez hydraulików. Według Profesora Paradoksa, Ben Bez Zegarka wciąż może zostać bohaterem mimo braku Omnitriksa.

Zdolności

Umiejętności bojowe Bena

Tak jak wszystkie wersje Bena Tennysona, Ben Bez Zegarka posiada pewien stopień umiejętności samoobrony.

Wyposażenie

Ben Bez Zegarka wykazał się zręcznością w posługiwaniu się Omnitriksem oraz jego dostępnymi kosmitami. Nawet pomimo braku wcześniejszego doświadczenia, Ben Bez Zegarka szybko się uczył zdolności poszczególnych gatunków.

Użyci kosmici

Słabości

Benowi Bez Zegarka brakuje doświadczenia oraz wiedzy na temat obcych, w odróżnieniu od swoich alternatywnych odpowiedników z Omnitriksem.

Wystąpienia

Ben 10: Omniverse

Sezon 5

Ciekawostki

  • W przeciwieństwie do Bena Prime, Dobry Ben nigdy nie doświadczył przypadkowej transformacji, co dowodzi o tym, że kiedy Ben Prime zamienia się w nie tego kosmitę, to jego wina.
  • Ben Bez Zegarka obecnie rozważa wstąpienie do Akademii Hydraulików.

Advertisement