FANDOM

Poniżej znajduje się wykaz relacji Bena Tennysona z innymi bohaterami.

Rodzina

Carl Tennyson i Sandra Tennyson

OMDE (497)

Sandra i Ben

Pomimo tego, że relacje między Benem a ojcem i matką nie są często ukazywane, nastolatek stwierdził, że są bardzo dobrymi rodzicami. Często wykazują się względem niego wielką troską, martwią. W odcinku "Szlaban" poznali sekret syna. Byli źli, że wcześniej im nie powiedział, jednak w sytuacji zagrożenia pomogli mu. Właśnie wtedy stwierdzili, że dobrze go wychowali, gdyż dzięki temu stał się dobry człowiekiem - bohaterem.

Max Tennyson

MCC Parte2 401

Max i Ben

Ben był bardzo blisko z dziadkiem w oryginalnej serii, jak ojciec z synem. Było tak najprawdopodobniej dlatego, że Max był jego jedynym opiekunem, w ciągu wakacji. Kiedy Max został poważnie ranny i nie było wiadomo jak długo zostanie w śpiączce, chciał zmienić się w Fantoma i wejść w jego ciało. Ich relacje nie uległy zmianie w seriach "Ben 10: Obca Potęga" i "Ben 10: Ultimate Alien", jednak w "Ben 10: Omniverse", Ben był początkowo zły na dziadka, gdyż ten znalazł mu nowego partnera, Rooka, pomimo tego, że chciał pracować sam. Później pogodził się z nim, a także podziękował za ten czyn. Szczególna relacja została ukazana w odcinku "Żaby wojny: część 1", gdzie Ben był zmuszony opuścić planetę. Bohater nie zamierzał tego zrobić, jednak Max mu nakazał, gdyż już raz myślał, że go stracił. Ten czyn byłby najlepszym z najgorszych. Chłopak opuścił Ziemię, jednak po pewnym czasie wrócił w postaci Bykżaba, w którym Max ujrzał wnuka.

Gwen Tennyson

Muchas Cosas Cambian (1) 110

Gwen i Ben

Gwen w oryginalnej serii ciągle się kłóciła i walczyła z kuzynem, ale tak naprawdę bardzo się o siebie troszczyli. Często czuli do siebie nienawiść związaną z miłością. W filmie "Ben 10: Tajemnica Omnitrixa", Ben chciał ją chronić przed złymi Floraunami, a gdy myślał, że nie żyje, zrezygnował z walki. Kiedy podczas wojny ją zobaczył, przebiegł przez otwartą linię ognia, by ją przytulić, a ona odwzajemniła gest i uśmiechnęła się. W serii "Ben 10: Obca Potęga" ich relacje uległy bardzo dużej zmianie. Mogą na siebie zawsze liczyć, nie kłócą się tak często, są dla siebie jak rodzeństwo. Natomiast w serii "Ben 10: Ultimate Alien" kłótnie kuzynów powróciły, lecz pomimo tego, nadal są blisko siebie. W odcinku "Największe poświęcenie", kiedy bohater dostał się do wnętrza Ultimatrixa, Gwen użyła swojego astralnego wcielenia i chciała pokonać czujące wersje Ostateczne. Zrezygnowała z tego na prośbę Bena, gdyż przez ten gest może stracić człowieczeństwo. W odcinku "Niezapomniany rycerz", Gwen po opętaniu przez Dagona, źle się czuje. Kuzyn wtedy stara się jej jakoś pomóc, a także bierze na siebie winę za jej stan. Przejawy ich niezwykłej relacji pojawiają się też w odcinkach: "Złap spadającą gwiazdę", "Wróg ostateczny: część 1" i "Wróg ostateczny: część 2". W serii "Ben 10: Omniverse", Benowi jest ciężko pogodzić się z tym, że Gwen wyjeżdża na studia i podczas pożegnania zaczynają siebie nazywać tak jak pięć lat temu.

Przyjaciele

Kevin Levin

Muchas Cosas Cambian (1) 109

Kevin i Ben

Ben poznał Kevina w strefie gry, kiedy automat "zjadł" jego żetony. Levin dzięki swojej mocy dał mu więcej żetonów niż zasłużył. Bohater zaprzyjaźnił się z nowo poznanym chłopakiem i postanowił dzielić jego los, gdyż wcześniej pokłócił się z Maxem. Kiedy goniła ich policja, Ben ukazał co potrafi jego zegarek. Ich znajomość zakończyła się, gdy Levin pochłonął moce z zegarka. W odcinku "Pomyłkohedron", Ben stwierdza, że Kevin co tydzień próbował ich zabić. W serii "Ben 10: Obca Potęga", Tennyson nie bardzo mu ufa, ale za sprawą kuzynki zgadza się, aby dołączył do zespołu. Przez cały czas wspominają czasy dzieciństwa i prowadzą ze sobą przyjazną rywalizacje. Pewnego razu, Ben pomógł mu przygotować się na randkę z Gwen. W serii "Ben 10: Ultimate Alien" stają się naprawdę przyjaciółmi, jednak, gdy Levin stał się Ostatecznym Kevinem, Tennyson był przekonany, że musi go zatrzymać przed armagedonem, zabijając go. Pomimo tego, że kuzynka próbowała go zatrzymać i spróbować pomóc jemu inaczej, chłopak pracował sam, jednak po pewnym czasie się zgodził. Gdy Kevin odzyskał ludzką formę, podziękował Tennysonowi, za to, że aby nie sprawił innym krzywdy chciał go zabić, lecz tego nie zrobił. Niezwykły moment ich relacji ukazał się w odcinku "Największe poświęcenie", gdzie Levin udał się do Azmutha poprosić go o pomoc w wyciągnięciu Bena z Ultimatrixa. Przyznał, że Tennyson jest jego najlepszym przyjaciele, gdy konał z bólu zadanego przez strażniczego Galwanicznego Mechamorfa, co sprowokowało Galwana do pomocy. W serii "Ben 10: Omniverse", Benowi jest ciężko pogodzić się z tym, że Kevin wyjeżdża wraz z Gwen na studia i podczas pożegnania zaczynają się wygłupiać.

Rook Blonko

MCC Parte2 402

Rook i Ben

Na początku Ben nie chciał, by ktoś zastąpił Gwen i Kevina, ale w końcu zaczął dostrzegać zalety Rooka, aż w końcu go polubił. W odcinku "Starzy znajomi" zdaje się dbać o swojego nowego partnera, gdy ten został znokautowany. W odcinku "Drapieżniki i ofiary: część 1" po raz pierwszy poważnie się kłócą, a Ben przyznaje, że nigdy nie chciał nowego partnera. Lecz już w odcinku "Przemytnik" i "Za potęgę mózgu", Blonko obwinia siebie za to, że pozwolił Tennysonowi biec jak ostatni głupek za Albedo, przez co chłopak został porwany.

Azmuth

PPCM (172)

Azmuth i Ben

Ben poznał Azmutha w filmie "Ben 10: Tajemnica Omnitrixa", gdzie rozczarował się, że jest taki sam jak Szara Materia. Galwan nie trawił początkowo bohatera, a zarazem był zdziwiony jego umiejętnościami. W serii "Ben 10: Obca Potęga" kosmita pojawia się tylko wtedy, gdy sytuacja była bardzo poważna. Tennyson uznaje Azmutha jako mentora i słucha jego wszystkich rad. W odcinku "Zemsta Vilgaxa: część 1" zaufanie kosmity do ziemianina zmienia się krytycznie. W serii "Ben 10: Ultimate Alien", Ben ponownie zaczyna go słuchać, a w odcinku "Mapa Nieskończoności" tłumaczy, że nie jest wystarczająco dojrzały na nowy zegarek. Wraz z czynem z odcinka "Największe poświęcenie" odzyskuje zaufanie do człowieka. W odcinku "Wróg ostateczny: część 2" uznaje, że Ben jest godzien i w nagrodę daje mu nowy Omnitrix. W serii "Ben 10: Omniverse" ich relacje nie uległy większej zmianie. Podczas odcinków "Żaby wojny: część 1" i "Żaby wojny: część 2", Azmuth odblokowuje chłopakowi Incursiańskie DNA. Po odcinku "Za jeszcze większą potęgę", kosmita dziękuje za uratowanie go i jego mózgu. Pozwala też Maxowi wzywać go, gdy jest taka potrzeba, sądząc, że Ben nie jest odpowiedzialny na kontaktowanie się z nim.

Tetrax Shard

SdP 52

Tetrax i Ben

Ben pierwszy raz spotkał Tetraxa w odcinku "Pościg", gdzie był on jednym z łowców Vilgaxa, którzy mieli za zadanie zdobyć Omnitrix. Petrosapien ubolewa nad faktem, że z planety, na której jest sześć miliardów mieszkańców, urządzenie trafia na nadgarstek dziecka. Po pewnym czasie postanawia mu pomóc w pokonaniu innych myśliwych, podczas której Ben uczy się strategicznie używać zegarka, decyduje, że jest on w dobrych rękach, pozwalając na pozostanie z Tennysonem. Podczas kolejnego spotkania w filmie "Ben 10: Tajemnica Omnitrixa", Tetrax staje się dla bohatera kolejnym mentorem. Słucha jego rad i w związku z zagrożeniem ze strony kosmicznego urządzenia, wspólnie udają się do twórcy, który go naprawia. W odcinku "Tajemnica Chromatona", Tetrax za wszelką cenę chce przywrócić do życia swój gatunek. Z Diamentogłowego "wyciąga" Sugilite, który za pomocą kryształu Petropii próbuje uczynić swój życiowy cel. Ostatecznie Tennyson wskrzesza do życia gatunek, za co Tetrax jest mu bardzo wdzięczny.

Profesor Paradox

Ben Again (108)

Paradox i Ben

Ben pierwszy raz spotkał Paroadoxa w odcinku "Paradox", gdzie ku zdziwieniu chłopaka, mężczyzna teleportował się i wiedział wszystko o wszystkim. Wspólnie z drużyną pomagają mu uratować jego starego asystenta Hugo, który zamienił się w anomalie czasoprzestrzenną. Często pomaga bohaterowi w sytuacjach zagrożenia i daje mu rady, nawet jeśli wie, że chłopak ich nie posłucha. Dzięki temu ich relacje są bardzo proste, a Ben bierze profesora za kolejnego mentora, gdy nie ma w pobliży Maxa lub Azmutha.

Rex Salazar

Rex y Ben riendo

Rex i Ben

Ben po raz pierwszy spotkał Rexa w odcinku "Przymierze bohaterów", gdzie przez przypadek dostał się do nieznanego wszechświata. Początkowo oboje wzięli siebie za wrogów i zaczęli ze sobą walczyć. W sytuacji zagrożenia cywili obaj podążyli im z ratunkiem. Salazar obwiniał Tennysona za zranienie Szóstego, jednak po pewnym czasie dowiedział się, że wina należy do Alfy. Po pewnym czasie do obu bohaterów dotarło, kto jest prawdziwym wrogiem i zjednoczyli siły. Podczas walki zaprzyjaźnili się i dowiedzieli się trochę o sobie. Gdy Ben wracał do swojego wymiaru, Rex miał nadzieje, że kiedyś spotka jeszcze Tennysona.

Zak Sobota

TGIS (27)

Zak i Ben podają ręce

Ben spotkał Zaka w odcinku "Na szczęście jest sobota", gdzie obaj gonili tajemniczą kryptydę. Obaj o sobie słyszeli wcześniej, ale nie spotkali się nigdy. Sobotowie oprowadzili Tennysona i Rooka po sterowcu, gdzie chłopcy bardziej się poznali. Wymienili się swoimi zainteresowaniami, a także opowiedzieli o sobie i swoich umiejętnościach. W dalszej wycieczce, Ben poznał panią Drew Sobota, która bardzo mu się spodobała, ku zaskoczeniu Zaka. Wspólnie pokonali wskrzeszonego przez doktora Animo V.V. Argosta, a po wszystkich niedogodnościach zrobili sobie wspólne zdjęcie.

Chrono Wkrętak

AC (285)

Chrono Wkrętak i Ben

Chrono Wkrętak zaczął szpiegować Bena w odcinku "Powrót klauna", gdzie uratował go potajemnie przed klaunem zombie. Ukazał się dopiero w odcinku "Ponownie przyszłość", gdzie zaczął pościg za starszym Animo. Podczas bójki zauważył go Ben, który widział wroga w tajemniczej postaci, jednak po pewnym czasie zrozumiał, że są po tej samej stronie. Dzięki niemu, Ben dowiaduje się gdzie jest wróg i pokonuje go. Ku zdziwieniu Chrono Wkrętak teleportuje się z postacią z przyszłości.