FANDOM

Ben był pierwotnie dziesięcioletnim chłopcem, który dorastał w Bellwood, był niepopularny i często prześladowany w szkole przez dwóch starszych chłopaków. Jego życie zmienia się w ostatni dzień szkoły, gdy to udał się na wakacje z dziadkiem Maxem i kuzynką Gwen. Niedługo po opuszczeniu rodzinnego miasta, Ben udał się na spacer po lesie i był świadkiem katastrofy dziwnej kapsuły z kosmosu, którą wziął początkowo za spadającą gwiazdę. Zawierała ona Omnitrix - potężne urządzenie, które przyczepiło się do lewego nadgarstka chłopaka. Odkrył, że za pomocą zegarka może zamienić się w różnych obcych. Nie mogąc odczepić, Ben nauczył się z niego korzystać i stał się superbohaterem. Pięć lat później stał się kimś znacznie bardziej dojrzałym i odpowiedzialnym. Po odkryciu, że dziadek Max zniknął, zdecydował się ponownie założyć Omnitrix i uratować go ze swoją kuzynką Gwen i Kevinem. Rok później sekret bohatera zostaje odkryty, a on sam staje się sławny i zyskuje miano superbohatera, jest uwielbiany przez dzieci z całego świata, ale traktowany nieufnie przez dorosłych. W "Ben 10: Omniverse", Gwen i Kevin opuszczają Bena. Max znajduje herosowi nowego partnera - Rooka, z którym pokonuje starych, jak i nowych, silniejszych wrogów.