Ben 10 Wiki
Advertisement

Jestem Ben Tennyson... No, największy bohater świata.

—Ben Tennyson, "Przymierze bohaterów"

Benjamin Kirby „Ben” Tennyson – protagonista franczyzy „Ben 10”.

Jest posiadaczem Omnitrixa, dzięki któremu zyskał zdolność do przemiany swojego kodu genetycznego i transformacji w obce gatunki z całego wszechświata. Choć początkowo był niedojrzały i niezdarny, stał się prawdziwym bohaterem. Nastolatek razem ze swoją drużyną, składającą się z kuzynki Gwen i przyjaciela Kevina, bronił wszechświata przed wszelkimi zagrożeniami ze strony złowrogich osób, od czasu rozwiązania drużyny. Tennyson rozpoczął współpracę z Rookiem Blonko, z którym założył nową drużynę i kontynuował swoją superbohaterską karierę.

Wygląd

Ben 10

Ben jest dziesięciolatkiem niskiego wzrostu. Jak na swój wiek jest dość chudy i ma bladą cerę. Posiada brązowe rozproszone włosy, zielone oczy. Nosi białą koszulkę z krótkim rękawem, na której widnieją czarne linie. Spodnie są ciemnozielonego koloru, a trampki są czarno-białe. Nosi Omnitrix na lewym nadgarstku.

Ben 10: Obca Potęga

Ben wygląda bardziej dojrzale, a jego włosy są ulizane. Strój składa się z czarnej koszulki, zielonej skórzanej kurtki z białymi liniami i numerem "10" na lewej piersi. Spodnie są długie i mają niebieski kolor, natomiast buty są czarno-białe. Na lewym nadgarstku nosi skalibrowany Omnitrix.

Ben 10: Ultimate Alien

16 letni

16-letni Ben nie zmienia swojego ubioru, jednakże na lewym nadgarstku nosi Ultimatrix, ulepszoną wersję prototypu Omnitrixa.

10 letni

10-letni Ben nie zmienił się od oryginalnej serii, jednakże podbródek ma teraz trójkątny kształt.

Ben 10: Omniverse

16 letni

Ben jest o wiele szczuplejszy niż wcześniej. Nosi czarną koszulkę z zielonymi liniami i numerem "10" na klatce piersiowej. Ponownie nosi workowate długie spodnie, jednak mają one brązowy kolor. Posiada sportowe biało-zielone buty. Na lewym nadgarstku nosi Omnitrix. Ben czasami zakłada białą bluzę z kapturem i zielonymi elementami. Na lewej piersi widnieje napis "10".

11 letni

11-letni Ben' wygląda tak samo jak w oryginalnej serii, jednakże jego buty są większe, a spodnie jaśniejsze.

5 letni

5-letni Ben ma bardzo kudłate włosy, spadające na oczy. Górna szczęka wystaje poza usta. Nosi białą bluzkę z długim rękawem i zielone spodnie z szelkami, na której widnieje napis "5½" na czarnym tle.

Okazjonalnie

Osobowość

Ben na początku był aroganckim i niedojrzałym chłopcem, który dążył do robienia żartów, nawet podczas walki. Taka postawa spowodowała krytykę Gwen, a później Kevina. Powoduje ona również kilka konfliktów z Azmuthem. Te cechy jednak, jak zasugerował w odcinku "Kuźnia Stworzenia" próbuje ukryć. Pomimo jego niedojrzałości, Ben ma rzeczywiście dobre serce, a jego działania są motywowane przede wszystkim przez silne i szczere chęci pomocy i ratowania innych w potrzebie. Wykazał, że głęboko opiekuje się życiem innych i decyduje się ratować najróżniejsze formy życia, nawet jeśli ich nie lubi (np. Cash i J.T.). Podczas spotkania wroga w kłopotach, zazwyczaj próbuje mu pomóc, a nie uratować własną skórę. Paradox stwierdził, że Ben ma dar do podejmowania właściwych wyborów w odpowiednich momentach.

Widząc cierpienia innych z jego winy lub z powodu jego porażki, Ben ma skłonność do szalonych działań o wiele bardziej gwałtownych i agresywnych niż zwykle. Na przykład, kiedy Kapitan Nemezis porwał Julię, lub gdy Aggregor skutecznie wchłania moc pięciu cudzoziemców Andromedy, Ben wpadł w szał i pobił ich ze wszystkich sił. Również, gdy Kevin zmutował się ponownie i zranił wszystkich hydraulików. Ben był gotowy zabić go za wszelką cenę. Może być bezlitosny, agresywny, pesymistyczny, zimny, paskudny, a nawet gotowy do walki z Gwen, kiedy ta próbowała zablokować mu drogę. Kuzynce ostatecznie udało się przekonać go, aby spróbował w inny sposób zatrzymać Kevina. Podczas odcinka, Ben wyznaje Maxowi, że czuje się winny, pozwalając zniszczyć Kevina, i stara się działać dojrzalej.

W "Omniverse" Ben uważa się bardziej jako superbohater niż hydraulik. Często powtarza Rookowi, że jest bohaterem, a nie policjantem. Jest on trochę pewniejszy siebie, ale dalej zachował swoją bezinteresowność i heroiczny charakter.

Umiejętności

Ben zdobywa Omnitrix

Ben jest posiadaczem prototypu Omnitrixa, Ultimatrixa i obecnie nowej wersji Omnitrixa. Każde z tych urządzeń pozwoliło mu na zmianę kodu genetycznego, co powoduje transformacje w obce gatunki kosmiczne. Używając prototypu zegarka mógł zmieniać się w dziesięciu kosmitów. Na swojej drodze zyskał wiele innych kosmitów, których DNA zostało dodane do urządzenia. Asortyment gatunków transformacyjnych powiększał się. Zyskując Ultimatrix do składu cudzoziemców doszły niektóre ostateczne formy. Ben stając się kosmitą, dostaje jego wygląd, głos, wszystkie jego wyjątkowe umiejętności i kompetencje, ale także słabe strony. Każda z tych cech jest odmienna dla innych próbek DNA. Choć w większości przypadków Ben zachowuje swoją osobowość, są pewne wyjątki, w których transformacja powoduje zmiany w nim. Podczas używania Gniewa, staje się znacznie bardziej agresywny, jako Pajęczarz jest bardziej dowcipny, natomiast jakoZiąb uruchamia instynkty reprodukcji. Ostatni cudzoziemiec, wraz z Fantomem dawniej potrafił całkowicie przejąć osobowość Bena.

Ben z transformacjami

Oprócz tego, że przekształca się w cudzoziemców, Ultimatrix daje mu możliwość do otrzymania formy ostatecznej, które pozwalają mu rozwijać swoich obcych do znacznie znacznie silniejszych wersji. Dodatkowo urządzenia te mogą być używane do różnych celów: potrafią uruchomić system automatycznego tłumaczenia, który pozwala komunikować się z większością cudzoziemców. Pomimo tego, że Ben zwykle używa obcych do walki, były pewne sytuacje, w których używał ich do robienia żartów. W pewnym momencie celowo podszył się za Bivalvana jako Wodny Nahaj, by przekonać P'andora do powrotu do domu. Pomimo iż to się nie udało, kosmita uwierzył, że to jego przyjaciel.

Ben nie raz wykazał się umiejętnością walki wręcz. Przez wiele lat walki z zagrożeniem ze strony najgroźniejszych przestępców oraz obcych zyskał ponadpodstawowe kompetencje i zdolności hydraulika, a także w odcinku "Szkolenie" przeszedł specjalne szkolenie. Pokazał na nim, że jest biegłym przeciwnikiem w walce wręcz, z użyciem broni, bez broni, a także używając transformacji i bez niej. Na przykład potrafi w ludzkiej postaci pokonać Pierce, który był dość silnym mutantem. Pomimo tego, Matt Wayne określa Bena jako niewyszkolonego wojownika, używającego luźnego stylu walki.

Młody Tennyson jest też zaskakująco inteligentny w pewnych aspektach, pomimo, że często tego nie ukazuje. W Pomyłkohedronie zrozumiał działanie sztucznej planety i udało mu się doprowadzić drużynę do wyjścia. W odcinku "Skąd płynie magia?", chłopak wykazał się świetną pamięcią, gdyż zapamiętał symbole runiczne, w takim stanie, że mógł je odtworzyć.

Słabości

Strach przed klaunami

Główną bronią Bena jest Omnitrix, ale jest także jego główną słabością. Ilekroć razy urządzenie rozładowuje się w nieodpowiednim momencie, pozostawia chłopaka w niektórych sytuacjach bezsilnego. Prototyp Omnitrixa posiadał wadę niezamierzonych transformacji, która została naprawiona po kalibracji. Skalibrowany omnitrix już nie posiadał tego błędu, co udowodnił Ben w odcinku "Za jeszcze większą potęgę". Uznał, że niezamierzone transformacje są przyczyną mocnego uderzenia w tarcze zegarka. Choć urządzenie to przeznaczone jest wyłącznie dla niego, wciąż go tak do końca nie opanował. Ze względu na ciekawski charakter i niecierpliwość, przypadkowo otwiera nowe nieznane funkcje, takie jak: panel sterowania, czy funkcja Randomizera, co przynosi wielkie szkody. Według Azmutha, Ben może uzyskać oficjalny dostęp do panelu sterowania, dopiero na 18 urodziny.

Ben oprócz zalet cudzoziemców, zyskuje też ich wady. W postaci kosmity jest podatny na ataki naturalnych drapieżników obcych gatunków. Czasami naturalne biologiczne zachowania transformacji mogą zawładnąć osobowością i ciałem Bena, doprowadzając do reprodukcji Ziąba i procesu kwitnienia Szlamfajera.

Ben ma alergie na orzeszki ziemne i boi się pawi. Dodatkowo największym lękiem Tennysona jest strach przed klaunami. Rook słusznie zauważa, że bohater ma tendencje do zbyt silnego polegania na swoich obcych w walce. Pomimo tego, że dawno otrzymał kosmiczne urządzenie, Ben jest jeszcze nastolatkiem i musi się wiele nauczyć. Często działa lekkomyślnie i uruchamia irracjonalne impulsy, które wprowadzają go w błąd.

Biografia

Main.png Osobny artykuł: Biografia Bena Tennysona
Ben był pierwotnie dziesięcioletnim chłopcem, który dorastał w Bellwood, był niepopularny i często prześladowany w szkole przez dwóch chłopaków. Jego życie zmienia się w dniu, kiedy udał się na wakacje z dziadkiem Maxem i kuzynką Gwen. Niedługo po opuszczeniu rodzimego miasta, Ben udał się na spacer po lesie i był świadkiem lecącej w jego kierunku dziwnej kapsuły z kosmosu. Zawierała ona Omnitrix, potężne urządzenie, które przyczepiło się do nadgarstka chłopaka. Odkrył, on że za pomocą zegarka może zamieniać się w obcych. Nie mogąc odczepić zegarka, Ben nauczył się z niego korzystać i stał się superbohaterem. Pięć lat później stał się kimś znacznie bardziej dojrzałym i odpowiedzialnym. Po odkryciu, że dziadek Max zniknął, zdecydował się ponownie założyć Omnitrix i uratować go ze swoją kuzynką Gwen i Kevinem. Rok później sekret bohatera zostaje odkryty, a on sam staje się sławny i zyskuje miano superbohatera, jest uwielbiany przez dziaci z całego świata, ale traktowany nieufnie przez dorosłych. W "Ben 10: Omniverse", Gwen i Kevin opuszczają Bena. Max znajduje herosowi nowego partnera - Rooka, z którym pokonuje starych, jak i nowych wrogów.

Występy

Ben 10

Ben 10: Obca Potęga

Ben 10: Ultimate Alien

Ben 10: Omniverse

Filmy

Gry

Relacje

Zainteresowania miłosne

Ciekawostki

  • Według Azmutha i Paradoxa, Ben będzie miał wspaniałą przyszłość.
  • Według Natalie, Ben nie potrafi zachować się przy stole kulturalnie i z dobrymi manierami.
  • Według Gwen, 10-letni Ben spał ze swoim misiem "Freddym". Chłopak usprawiedliwiał się tym, że miś ma swoje łóżko.
  • Według Rooka, w akademii hydraulików jest wymaganie znanie historii Bena. Cały temat obejmuje jedną i pół strony.
  • Derrick J. Wyatt powiedział, że drugie imię Bena jest hołdem dla komiksopisarza Jack'a Kirby.
  • Według Dwayne McDuffie, Ben już nie gra w piłkę nożną ze względu na ratowanie świata.
  • W odcinku "Ostateczna rozgrywka: część 1", Ben potwierdza, że ​​jego ulubiony kolor to zielony, ulubione jedzenie to frytki chili, boi się klaunów, ulubionym hobby jest zbieranie kart Zapaśników Sumo, a pierwszą dziewczyną, która mu się podobała jest Patty Berkenfeld. Potwierdza również fakt, że ma blizne w kształcie New Jersey.
  • Według Azmutha i Sir George, Ben jest podobny do nich kiedy byli młodsi.
  • Ben zyskał nanity przebywając w innym wszechświecie.
  • Jego ulubionym kosmitą jest Feedback, ponieważ po transformacji w niego czuje się inaczej niż w innych obcych formach - lepiej.
  • Ben krzyczy nazwiska jego cudzoziemców, by wywołać strach w przeciwnikach, chociaż nie zawsze to robi.
  • Ben zdał 3 klasy wybierając odpowiedzi "C" na testach.
  • W odcinku "Starzy znajomi", Ben mówi, że jako mały dzieciak nie lubił koktajli, jednakże gdy dorósł, zyskał do nich wielką sympatie.
  • Ben nosił bokserki Zapaśników Sumo.
  • Ben ma silne powinowactwo do frytek chili i koktajli.
  • Najgorszym przedmiotem dla Bena jest fizyka.
  • Jego lewe oko drga, gdy kłamie, lecz Kevin to zauważa.
  • Ben pośrednio przyczynił się do śmierci Pierce'a.
    • Gdyby nie miał zegarka, nie spotkałby Kevina, który nie pobrał mocy z Omnitrixa i nie oszalałby. Nie byłby wrogiem Tennysona i nie zostałby wtrącony do nicości, gdzie znaleźliby go Rootersi i nie połączyli DNA Pierce'a i Argita, przez co ten nie stał by się pół-kosmitą, a co za tym idzie nie zostałby znaleziony i zabity przez Wiecznych Rycerzy.
  • Po finałowym odcinku "Nowy wszechświat" serii Omniverse, Ben po raz pierwszy powraca w specjalnym odcinku "Alien X-tinction" serialu Ben 10 Reboot. W tym samym odcinku okazuje się, że rzeczywistość Ben 10 Reboot jest tylko częścią Multiwersum.
  • W odcinku "Zaginiony syn" dowiadujemy się że Ben nienawidzi jedzenia swojej matki.

Zobacz też

Advertisement