FANDOM

Poprzedni odcinek
Szkoła czarów
Położenie odcinka Następny odcinek
Wystawa w muzeum

Ballada o panu Baumannie to sześćdziesiąty czwarty odcinek serii "Ben 10: Omniverse". Jego polska premiera miała miejsce 28 maja 2015 roku na kanale Cartoon Network.

Streszczenie

BoB (10)

Ignacjusz ratuje kosmitkę

Kilka lat wcześniej, zdenerwowany Ignacjusz Baumann rozmawia z kilkuletnim Benem i zadaje mu pytanie, dlaczego zawsze musi wszystko psuć. Chłopak twierdzi, że poprzednie zdarzenie było wypadkiem i przysięga, że to się nie powtórzy. Po chwili sprzedawca wyciąga za lady książkę, w której odnotowuje ostatnie przewinienia dziecka, po czym informuje go, że za wszystkie swoje wypadki musi już zapłacić 20 dolarów i 5 centów. Przerażony Tennyson zdaje sobie sprawę, że spłata takiej sumy zajmie mu dziesięć lat, jednak pan Bauman obawia się, że w tym czasie młodzieniec wyrządzi więcej szkód. Nagle chłopak pyta, czemu "pani Baumann" nie dotrzymuje mu towarzystwa, ale mężczyzna wykrzykuje, że to ie jego sprawa. Rozbawiony Ben wybiega ze sklepu, wprost do samochodu swojej matki. Wieczorem mężczyzna zamyka swój sklep i podczas powrotu do domu zauważa spadającą gwiazdę. Wypowiada wtedy życzenie, które mówi o jego samotności, gdyż już nie chce taki być. Nagle spadający obiekt zmienia tor lotu i uderza blisko samochodu sprzedawcy. Ignacjusz opuszcza swój pojazd i zauważa statek kosmiczny, z którego wyciąga młodą kosmitę, która prosi o pomoc mężczyznę. Baumann pomaga rannej, mówiąc, że znalazła się w dobrych rękach.
BoB (35)

Ogłuszenie Vulkanusa

5,22 lat później, jedenastoletni Ben odwiedził wraz z dziadkiem Maxem sklep pana Baumana. Chłopak od razu zaczął rozglądać się po pułkach sklepowych za płatkami z kartami Zapaśników Sumo. Nagle sklepikarz zaczyn krzyczeć na bohatera, który przewraca wieżę z puszek z fasolki, jednak wszystkie udaje mu się złapać. Do sklepu wchodzi mała zakapturzona postać, którą Ben zaczyna obserwować. Zauważa, jak coś zjada, po czym udaje się z torbą zakupów do kasy. Tennyson zmienia się w Kulopłota i podnosi cudzoziemca, który wyrywa się i zaczyna uciekać. Podczas pościgu młody bohater ponownie zmienia działalność pana Baumanna w ruinę. Po chwili Max zatrzymuje wnuka i tłumaczy mu, że kosmita jest klientem sklepikarza. Kosmiczny klient płaci elementem X, po czym opuszcza sklep. W momencie, kiedy zdenerwowany Ignacujsz wyciąga księgę przewinień Tennysona, do budynku wchodzi wściekły Vulkanus, który żąda czegoś od sklepikarza, który próbuje uciekać. Zdezorientowany całym zajściem Kulopłot próbuje zaatakować wroga, jednak Omnitrix rozładowuje się. Przestępca rozpoznaje Tennysona i zamierza zniszczyć go za pokonanie go w szeregach Galaktycznych Obrońców. Ignacjusz oznajmia, że muszą uciekać, więc Max ogłusza Vulkanusa gaśnicą. Gdy ten dochodzi do siebie, zauważa opustoszały sklep.

BoB (46)

Kolejne spotkanie Sheelane

Ukrywając się w starej kopalni pod Bellwood, Max wyjaśnia, że drużyna miała już kontakt z elementem X i był on zagrożeniem dla całego Układu Słonecznego. Młody Tennyson zastanawia się, co pan Baumann zamierz z nim zrobić. Nagle pojawia do dwójki bohaterów dołącza Ignacjusz, który opowiada, że zajął się Vulkanusem za pomocą puszki fasoli. Po chwili trio dochodzi do tajemniczego podziemnego akwenu wodnego, z którego wychodzi kosmitka, która przytula się do Baumanna. Zszokowany Ben jest zdziwiony, że marudny sklepikarz ma dziewczynę, jednak Max przerywa jego rozmyślenia i przedstawia kosmitkę, nazywając ją Sheelane. Ignacjusz przedstawia młodemu Tennysonowi noc katastrofy statku kosmicznego kosmitki, a także próby jej ocalenia. Jako, że mógł ufać tylko Maxowi, to właśnie jego poprosił o pomoc. Sheelane dodaje, że może się widzieć z Ignacjuszem tylko raz na 5,22 lat. Po chwili mężczyzna daje swojej ukochanej element X, za co ta go przytula. Niespodziewanie atakuje Vulkanus, który zabiera próbkę niebezpiecznego pierwiastka, jak również kobietę. Młody Tennyson jako Diamentogłowy zaczyna walczyć z wrogiem, dzięki czemu kosmitka zostaje odbita. Podczas walki, bohater przyczepia przestępcy na plecach element X i wyrzuca go w powietrze. Kosmita uderza o żelazny sufit, przez co pierwiastek wybucha, raniąc tym samym Vulkanusa.

BoB (95)

Śledzenie zakochanej pary

Kolejne 5,22 lat później, Ignacjusz oprowadza Sheelane po swoim sklepie. Kosmitka jest zafascynowana niespodzianką, którą mężczyzna dla niej przygotował. Nagle zza lady wyskakuje Ben, który życzy udanej rocznicy. Sklepikarz denerwuje się, ale jego dziewczyna pochwala chłopak i podziwia, jak urósł. Tennyson obiecuje pomóc Baumannowi i postara się nic nie popsuć. Po jakimś czasie, Ben zauważa, że ktoś śledzi zakochaną parę w Podmieście i postanawia potajemnie sprawdzić kto to taki. W tym czasie Ignacjusz z kosmitka wchodzą potajemnym przejściem do kopalni, gdzie znajduje się statek cudzoziemki. Właśnie tam Tennyson odkrywa tożsamość śledzącej ich osoby, którą jest dwójka sługów Vulkanusa. Chłopak próbuje zmienić się w kosmitę, ale zostaje szybkim ruchem znokautowany. Kiedy chłopak budzi się, szybko udaje się do kopalni, aby uratować zakochaną parę. Przypadkowo zmienia się w Gałę, przez co poszukiwania opóźniają się. W tym czasie poszukiwane osoby zostają zaatakowane przez samego Vulkanusa wraz z jego gangiem. Przestępca porywa Sheelane i uderza pana Baumanna, który upada na ziemie. Po chwili pojawia się Gała, który pomaga wstać sklepikarzowi. Mężczyzna opowiada Tennysonowi, że wróg wziął kosmitkę do jej statku, gdyż zamierza jej odebrać wszystkie próbki elementu X. Chłopak zamierza zmienić się w kosmitę i zacząć walczyć, jednak starzec informuje go, że statek kosmitki jest jednym miejscem, w którym może ona żyć, przez co nie może zostać zniszczony. Mężczyzna prosi Bena, aby przenieśli się to sklepu, gdyż tylko tak uda im się pomóc kosmitce. Tennyson transformuje się w Szybciora i wypełnia wolę Ignacjusza, który ukazuje nastolatkowi zbroję Galwańską, którą dostał od Azmutha.

BoB (143)

Ostateczna walka z wrogiem

Dwójka wraca do kopalni, gdzie pod wodą Vulkanus trzyma Sheelane i obserwuje, jak jego robotnicy rozkładają na czynniki pierwsze statek kosmitki. Nagle pojawia się Zębal, który uderza wroga i zaczyna z nim walczyć. Zaraz po nim pojawia się sklepikarz, który ratuje ukochaną. Po krótkiej walce, słudzy przestępcy uciekają, więc on też się katapultuje. Po całym zajściu kosmitka dziękuje Baumanowi za uratowanie, a mężczyzna się jej oświadcza. Ignacjusz zamierza spędzić więcej czasu z narzeczoną, jednak kobieta nie jest pewna, kto zaopiekuje się sklepem. Sklepikarz uznaje, że jest on w dobrych rękach, po czym odchodzi. Jakiś czas później, Ben stoi za ladą w sklepie sąsiada i opowiada Rookowi historię o tym, jak pomógł pokonać panu Baumannowi Vulkanusa. Blonko zauważa jednak, że Tennyson coś wymyśla, gdyż cały sklep jest zniszczony, a w jego historii tego nie było.

Najważniejsze wydarzenia

  • Okazuje się, że Vulkanus w wyniku pojedynku z Diamentogłowym, który umieścił Element X na jego plecach i uderzył w sufit, czego skutkiem był wybuch, w którym kosmita stracił swoje ciało. Od tamtego czasu używa wszelkich zbroi.
  • Ignacjusz Baumann i Sheelane są narzeczonymi.

Debiuty

Postacie

Wrogowie

Kosmici

11-letni Ben

16-letni Ben

Cytaty

  • Ben Tennyson - Do zobaczenia panie sąsiad!
  • Ignacjusz Baumann - Ehh. To zawsze brzmi jak groźba...
  • Ignacjusz Baumann - Tylko mi tymi swoimi wygłupami nie popsuj tego dnia.
  • Ben Tennyson - Dobra, ale oddychać chyba wolno?
  • Ignacjusz Baumann - Pomyśl, co mówisz...

Baumann odchodzi, a Ben wstrzymuje powietrze

  • Ben Tennyson - Bo jak się czuje tą wodę kolońską marudnego sklepikarza, lepiej nie oddychać.
  • Ignacjusz Baumann - Musisz coś bardzo szybko dla mnie zrobić...
  • Ben Tennyson - Zrobię wszystko.
  • Ignacjusz Baumann - Zjeżdżaj!

Linki do odcinka

WatchEpisodeInTV

Baje.pl favicon — Zobacz odcinek w serwisie Baje.pl: Tutaj!