Ben 10 Wiki
Advertisement

Askalon jest bronią stworzoną wieki temu przez Azmutha, jeszcze podczas wczesnego ziemskiego średniowiecza.

Wygląd[]

Ben 10: Ultimate Alien[]

Askalon pod względem wyglądu nie różni się za bardzo od zwykłych, ziemskich mieczy, którymi posługiwali się rycerze. Jego uchwyt składa się z ciemno-niebieskiego metalu, tak samo jak i ostrze, lecz one jest jeszcze jaśniejsze. Wokół miecza unosi się biała poświata, która ma symbolizować jego potęgę.

Opis[]

EnSuprP2 (453)

Niezwykła potęga miecza

Askalon jest bardzo potężnym przedmiotem, który potrafi wykorzystywać siły Wszechświata. Nadużycie jego potęgi może doprowadzić nawet do zniszczenia całej planety. Samo ostrze tego artefaktu jest niezwykle ostre, a zarazem wytrzymałe. Może przeciąć każdą istniejącą substancje i materię oraz blokować i odbijać dowolne promienie laserowe. Poruszając odpowiednio mieczem, można generować impulsy energii, a także tworzyć portale. Kręcąc nim dookoła, wytwarza się niebezpieczne wiry powietrza. Ponadto, Askalon wyposaża swojego użytkownika niezwykle wytrzymałą zbroją rycerską i telekinetyczną łącznością z mieczem.

Planets

Inspiracja Azmutha

Inspiracją do stworzenia tego potężnego miecza przez Azmutha, było zobaczenie przez niego układu planetarnego w idealnym ustawieniu, gdy był z Zennith na Primusie. Askalon został stworzony w taki sposób aby integrował się z podstawowymi siłami Wszechświata. Zennith jednak uważała skonstruowanie tego obiektu za nieodpowiedzialne, ale młody i porywczy Azmuth zignorował ją, a kiedy skończył tworzenie Askalonu, jego ukochana opuściła go.

Miecz został później skradziony przez nieznanego wojownika, który pragnął zakończyć wojnę domową na swojej planecie. Wynikiem jego działań było jednak zniszczenie całej planety. Wstrząśnięty tym, co się stało, Azmuth obiecał schować miecz i poświęcił się pokojowym naukom, tworząc prototyp Omnitrixa jako przeprosiny dla galaktyki i Zennith. Jakiś czas później, Azmuth odwiedził prymitywny świat, który odkrył podczas swoich badań - Ziemię. Tam okazało się, że istota zwana Dagonem oraz jego armia Lucubr zatakowała planetę z nadzieją na podbój całego wymiaru. Grupa dzielnych rycerzy próbowała ich powstrzymać, lecz nie zdołała. Przetrwał tylko najsilniejszy z nich - Sir George, urodzony jako rzymski żołnierz, który dzięki podarowanej mu nieśmiertelności żył przez 900 lat i był w stanie oprzeć się kontroli umysłowej potwora. Jednakże, pomimo swych umiejętności, mężczyzna nie mógł go pokonać. Zainteresowany tym zdarzeniem, Azmuth dał mu miecz wierząc, że George jest godny by nim władać. Rycerz nazwał miecz Askalonem i wykorzystał go, by wyciąć serce Dagona, którego wygnał z powrotem do jego wymiaru i zapieczętował, po czym wbił ostrze w jego serce, dzięki czemu bestia nie mogła użyć swojej pełnej mocy.

Vilgax knight remember

Vilgax z Askalonem

Wiele lat później, po tym jak Sir Cyrus głupio uszkodził pieczęć, Lucubry powróciły na Ziemię. Dowiedziawszy się o tym, Sir George wyruszył na wyprawę, aby odzyskać Askalon. Jednak Krąg Strażników Płomienia wyprzedził mężczyznę, lecz Askalon i serce Dagona wpadły w ręce Vilgaxa, który pragnął jak najwięcej mocy. Mimo to, Sir George finalnie odzyskał Askalon, obiecując jeszcze raz pokonać Dagona i powstrzymać go przed podbiciem Wszechświata. Azmuth jednak wątpił w niego i powiedział Benowi oraz jego drużynie, że teraz moc Askalonu prawdopodobnie przerośnie Sir George'a zanim osiągnie swój cel.

Gdy Ben zyskał artefakt po śmierci sir George'a z rąk Dagona, wykorzystał go, by pokonać później Vilgaxa. Potem pokonany arcywróg Tennysona kusił go, aby użył Ultimatrixa, Askalonu i odebranej mu siły Dagona do "zniszczenia całego zła" i rządzenia Wszechświatem. Julia, Kevin i Gwen wspólnie starali się przekonać Bena, by się opamiętał i pokonał pokusę jaką stanowiły nowo nabyte moce. Tennyson w związku z tym odszedł na bok by pomyśleć, w końcu podjął ostateczną decyzję. Wykorzystał Askalon do uleczenia wszystkich ludzi zmienionych przez Dagona, a następnie oddał bez wahania miecz w ręce jego twórcy. Azmuth uznał wtedy, że chłopak jest już godzien, po czym podarował mu nowy Omnitrix.

Znani użytkownicy[]

Ciekawostki[]

  • Wbrew temu, w co wierzyli Ben i Kevin, Askalon powstał z nauki, a nie z magii. Azmuth często denerwuje się, gdy ludzie mówią, że potężna moc tego artefaktu to magia.
  • Askalon w folklorze jest lancą, która została użyta przez Świętego George'a do zabicia smoka.

Zobacz też[]

  • Galeria
Advertisement