FANDOM

Armowiertło to kosmita z próbki DNA Talpaedana z planety Terraexcava znajdującej się w galaktyce Andromedy.

Wygląd

Ben 10: Ultimate Alien

Armowiertło posiada żółty pancerz, przez co wygląda jak robot. Jego głowa jest podobna do greckiego hełmu, a z niej wystają siwe uszy. Jego długi ogon ma szary kolor, podobnie jak dłonie i nadgarstki. Jego tułów składa się z srebrnej sprężyny na czarnym elemencie, który jest znacznie chudszy od reszty ciała. Symbol Ultimatrixa znajduje się na klatce piersiowej.

Ben 10: Omniverse

Armowiertło znacznie się nie zmienił, jednak stał się mniejszy. Jego uszy są dłuższe, ma śruby na ramionach, a na czubku głowy znajduje się kawałek metalu. Twarz wydaje się być płaska, a ręce większe. Palce oraz ogon są podzielone na małe segmenty. Symbol Omnitrixa znajduje się na klatce piersiowej.

Negatywny Armowiertło znacznie się nie różni od Armowiertła 16-letniego Bena. Posiada czerwony kolor pancerza i oczu. Symbol Ultimatrixa znajduje się na klatce piersiowej.

Umiejętności

Armodrillo digging

Armowiertło kopie

Armowiertło ma nadludzką siłę oraz niesamowitą moc kopania pod ziemią. Może używać swoich mocy do tworzenia niszczycielskich trzęsień ziemi, umieszczając ręce na podłożu i stukając śrubami na łokciach. Jest zwinny jak na swoją wagę. Potrafi też tworzyć szczeliny w ziemi.

Armowiertło potrafi zamieniać dłonie w wiertła.

Wady

Chociaż jego pancerz jest bardzo trwały, nie jest na tyle silny, aby bronić się przed kolcami Argita. Specjalne bronie mogą poważnie uszkodzić układ nerwowy Armowiertła, doprowadzając tym samym do niekontrolowanych trzęsień.

Historia

Ben 10: Ultimate Alien

Ben 10: Omniverse

Występy

Ben 10: Ultimate Alien

Ben 10: Omniverse

Nazewnictwo

Język Nazwa Pochodzenie
Amerykański Armodrillo Pochodzi od słów "arm", oznaczającego "rękę" i od słowa "arm", oznaczającego "wiertło".
Bułgarski Армодрило Pochodzi od oryginalnej, amerykańskiej nazwy.
Chiński 犰狳金刚 Pochodzi od słów "犰狳", oznaczającego "pancernika" i od słowa "金刚", oznaczającego "robota".
Francuski Le Tatou Pochodzi od słowa "le tatou", oznaczającego "pancernika".
Hiszpański Armadillo Pochodzi od słowa "armadillo", oznaczającego "pancernika".
Japoński ??? ???
Niemiecki Panzerkralle Pochodzi od słów "panzer", oznaczającego "zbroję" i od słowa "kralle", oznaczającego "pazur".
Polski Armowiertło Pochodzi od słów "armo", oznaczającego "rękę" i od słowa "wiertło".
Portugalski Armatu Pochodzi od słów "armado", oznaczającego "zbroję" i od słowa "tatu", oznaczającego "pancernika".
Rumuński Armoburghiul Pochodzi od słowa "burghiul", oznaczającego "wiertło".
Turecki Armadillo Pochodzi od oryginalnej, amerykańskiej nazwy.
Włoski Armadillo Pochodzi od oryginalnej, amerykańskiej nazwy.
Węgierski Karófúró Pochodzi od słów "karó", oznaczającego "zbroję" i od słowa "fúró", oznaczającego "wiertło".

Ciekawostki

Zobacz też