Ben 10 Wiki
Advertisement

Ośle?! Ależ śmiem twierdzić, że mam większy potencjał intelektualny w lewym pazurze niż ty w obu półkulach.

—Łebkrab do Strabismusa.[1]

Łebkrab to kosmita z próbki DNA Cerebroskorupiaka z planety Encephalonus IV.

Wygląd[]

Ben jako Łebkrab[]

Łebrab to kosmita przypominający ziemskiego skorupiaka rozmiaru człowieka, pokryty twardym, jasnopomarańczowym szkieletem zewnętrznym. Jego dłonie są przekształcone w cienkie szczypce, natomiast powiększona głowa może otworzyć płyty pancerza, ujawniając różowy, pomarszczony mózg w środku.

W Obca Potęga/Ultimate Alien, Łebkrab posiada sześcioro odnóży z dwoma stawami i nosił symbol Oryginalnego Omnitriksa/Ultimatriksa na szarej klamrze z czarnym paskiem na szyi. W crossoverze Przymierze Bohaterów, szkielet zewnętrzny Łebkraba jest ciemniejszy z metalicznym odblaskiem.

W Omniverse, "szyja" Łebkraba jest o wiele krótsza, głowa i miednica znacznie bardziej kanciaste, a z pancerza zewnętrznego wyrastają kolczaste "włosy" na płytach pancerza, twarzy i przedramionach. Jest ubrany w strój składający się z czarnozielonej przepaski na biodra i głowę, natomiast symbol Ukończonego Omnitriksa został umieszczony na zielonobiałym pasie.

Albedo jako Łebkrab[]

W Ultimate Alien, Negatywny Łebkrab miał ciemniejszy pancerz, jego oczy były czerwone i nie miał symbolu Ultimatriksa na szaroczarnej klamrze.

W Omniverse, Negatywny Łebkrab zachowuje wygląd transformacji Bena, lecz posiada bladoróżowy pancerz zewnętrzny, żółte zęby, oczy i paski czerwone, a symbol Repliki Ultimatriksa znajduje się na czerwonobiałym pasku.

Moce i umiejętności[]

Brainstorm AF 7

Elektrokineza Łebkraba

Łebkrab posiada olbrzymi mózg dający mu większą inteligencję i zdolność do rozwiązywania trudnych obliczeń w krótkim okresie czasu, a także pozwala mu określić mechaniczne wartości (odległość, głośność, nachylenie, itp.) po prostu patrząc na przedmioty.

Łebkrab może kontrolować energię elektryczną i tworzyć pola siłowe wokół siebie i innych poprzez myśli, otwierając płaty na czaszce.

Łebkrab może swoją elektrokinezą telekinetycznie przenosić obiekty i wytwarzać energię elektryczną ze swoich kleszczy. Ma możliwość wykorzystania energii elektrycznej do kontroli maszyn. Jest w stanie kontrolować różne aspekty energii elektrycznej, począwszy od pchania, przez szokowanie, aż do powłok ochronnych.

Łebkrab jest wystarczająco silny, by zniszczyć lodówkę swoimi szczypcami.

Dzięki specyficznej budowie swoich odnóży, Łebkrab jest w stanie chodzić nawet po klejących substancjach, takich jak sieć Arachnomałp.

Wady[]

Dźwiękowe ataki powodują u niego ból głowy i sprawia, że trudno mu się skupić. Bywa też egoistyczny, przez co zapomina o prostych rzeczach. Jego elektryczne ataki mogą zostać uziemione.

Moce elektryczne Łebkraba są bezużyteczne przeciwko przeciwnikom potrafiącym absorbować energię elektryczną, takim jak Osmozjanie.

Wielki mózg Łebkraba (jeśli jest odsłonięty) jest bardzo wrażliwy i uderzenie go będzie wywoływało u Łebkraba ogromny ból, co widać w pojedynku z Aggregorem.

Historia[]

Ben 10: Obca Potęga[]

Ben 10: Ultimate Alien[]

Ben 10: Omniverse[]

Występy[]

Ben 10: Obca Potęga[]

Ben 10: Ultimate Alien[]

Ben 10: Omniverse[]

Ciekawostki[]

  • Nie porusza swoimi ustami, chyba że okazuje emocje.
  • Łebkrab posiada skorupę, która nie wydaje go się zbyt chronić przed atakami wrogów. Nie wiadomo, więc dlaczego ją posiada.

Zobacz też[]

Przypisy[]

Advertisement