FANDOM

Сръчния
Diabretin
Основна информация
Вид Неизвестен
Роден свят Ал Турен
Тяло Гремлинско
Сили и способности
Способности Поправяне на машини
Разрушаване на машини
Сглобяване на машини
Подобряване на технологии
Пъргавина
Добре развита физическа мощ (по време на поправянето/разрушаването/сглобяване)
Екипировка Гогли
Детайли
Озвучител Дий Бейкър (Ултра-извънземен)
Бъмпър Робинсън (Омнивърс)
Първа поява Появата на Яйчения човек

Сръчния е складираната в Омнитрикса ДНК пробата на извънземен вид от планетата Ал Турен.

Външност

Сръчния е малък червен извънземен, наопдобяващ гремлин/имп. Той е по-висок Сиво Вещество и по-нисък от Ъпчък, което го прави около 30см. висок. Ултиматрикс-символът си носи по средата на гърдите.

В „Бен 10: Омнивърс“, Сръчния е малко по-висок и носи типично авиаторско облекло. Ушите му са по-остри, а носа му е по-голяма. Също така, вече има зеници на очите и шип на брадичката. Сръчния носи Омнитрикс-символът си върху зеления пояс на кръста.

Поведение и характер

Сръчния има огромна страст към чупенето и поправянето на машини, което го прави труден за контролиране.

Освен това има и силно изразено пакостливо чувство за хумор, което бе демонстрирано в епизода „Завръщане към вечността“, където Сръчния превърна Уил Хъренг в извънземно, като отмъщение за всички престъпни кампании, които бе основал и всички лоши неща, които бе наговорил срещу Бен и други извънземни.

Умения и способности

  • Свръх бързи темпове
Сръчния притежава способността напълно да разглобява всякакъв вид техника за броени секунди и да сглобява нови машини дори и от малки ламаринени части.            

Независимо от малките си размери, Сръчния притежава някакъв вид добре развита физическам мощ и при това до такава степен, че да счупи метални решетки, които дори и апоплексианец не би могъл да огъне. Той също така има добри рефлекси и е изключително пъргав.

Въпреки, че поведение му гласи друго, Сръчния е впечатляващо интелигентени и дори се определя като „умен и упорит“.

Недостатъци и лоши черти

Факта, че е дребен го прави неподходящ за ръкопашен бой с по-големи опоненти, освен ако не са машини, който случай, Сръчния лесно би ги разглобил на парчета.

Също лоша черта е и навика му непрекъснато да чупи и разглобява машини. 

За разлика от галвинските изобретения, тези на Сръчния не винаги са в изправно състояния.

Появи

В Бен 10: Ултра-извънземен

  • „Появата на яйчения човек“ (първа поява; x3)
  • „Най-големият враг“ 1-ва част
  • „Най-големият враг“ 2-ра част

В Бен 10: Омнивърс

  • „Имам сделка за теб“ (първа поява в Омнивърс; инцидентна трансформация)
  • „На риба“
  • „Правилата на годежа“
  • „Храна зад ъгъла“
  • „Завръщане към вечността“ (инцидентна трансформация, избраният извънземен бе Сиво Вещество)
  • "Mystery, Incorporeal"

Онлайн игри

  • Бен 10: Омнивърс - Primus Override

Играчки

Ben 10: Omniverse

  • Jury Rigg 4-инчова фигурка

Факти

  • Сръчния винаги изговаря това, което прави, повтаряйки го непрекъснато.
  • Сръчния е един от извънземните форми на Бен, които са отключени в „Бен 10: Ултра-извънземен“, но не са показвани в началното интро на поредицата. Останалите са Скорострел, Гладника, Ултра-Дивозвяр, Времебоец, Шокскуоч, Хамеловък и Ултра-Грамада, въпреки, че причината за това е непредвидената им поява във втори сезон.
  • Опашката и авиаторският костюм на Сръчния до известна степен наподобяват тези на Terrible Dactyl от "Dinosaucers".
  • Силите на Сръчния да конструира и разглобява бързо с пилотските си очила му придават гремлински качества. Също така, външният му вид е много подобен на този на импите.
  • В началното интро за петата сюжетна арка на „Бен 10: Омнивърс“, Ъпчък е заместен от Сръчния.
  • Сръчния наподобява талисмана на Университет Фридкин.

Виж също

  • Галерия